کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

فایده‌هایی که استقلال مالی برای شما به همراه دارد، گامی مهم در راستای کنترل و مدیریت زندگی‌تان است. وقتی به لحاظ مالی مستقل باشید، گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. مجبور نیستید نگران باشید که حساب بانکی‌تان می‌تواند از پس تعویض آبگرمکن خانه یا خرید خوار و بار برای مادر تنهایی که شغلش را از دست داده است بر بیاید.

استقلال مالی برای کنترل و مدیریت زندگیتان

زندگی کردن در چرخه‌ی استقلال و افراط خسته کننده است و می‌تواند معضلات غیر قابل توصیفی به بار بیاورد. هزینه‌ی پیش بینی نشده می‌تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد به ویژه اگر جیب‌های‌مان به اندازه‌ی کافی پر نباشند. ممکن است به نظر برسد طناب‌های نامرئی دست و بال‌مان را بسته است چون فهرست بلند بالایی از بدهی‌ها مدام درون سرمان در حال چرخش است.

اما ما می‌توانیم راه و روش‌مان را عوض کنیم. بسیاری از مردم در این چرخه‌ی دیوانه‌وار گیر افتاده‌اند اما همیشه می‌توان راه خروجی از آن یافت – و آدم‌های بسیاری هم هستند که واقعا دوست دارند نجات پیدا کنند. پس تعجبی ندارد که اکثر ما، اگر نگوییم همه، «استقلال مالی» را در فهرست اهداف خود قرار می‌دهیم. و این امر دست یافتنی است. اگر نگرش‌مان را تغییر دهیم و استقلال مالی را «بهتر بودن با آنچه داریم» ببینیم نه «بیشتر خواستن» آن وقت این هدف ممکن خواهد بود.

استقلال مالی یعنی رهایی از نگرانی‌های مربوط به پول و آمادگی فراوان برای آینده. فایده‌های آن، همانگونه که در ادامه فهرست می‌شوند، متنوع هستند از آرامش ذهن گرفته تا الگوی خوبی برای نسل آینده بودن.

فایده استقلال مالی برای کنترل و مدیریت زندگیتان

۱. می‌توانید زمان را کنترل و مدیریت کنید

می‌توانید تصمیم بگیرید وقت‌تان را چگونه سپری کنید، به دنبال عشق و علاقه‌تان در زندگی بروید بی آنکه نگران میزان درآمد حاصل از آن باشید، یا زمان بیشتری را با خانواده سپری کنید بدون آنکه به خاطر هزینه‌ّهایی که ممکن است در پی داشته باشد خودتان را سرزنش کنید.

۲. احساس امنیت می‌کنید

یعنی آرامش ذهنی مالی به خاطر علم به این‌که بودجه‌ی اضطراری در اختیار دارید یا طرحی برای بازنشستگی‌تان برنامه ریزی کرده‌اید. همچنین معنی آن رفاه حاصل از اطمینان خاطر در حمایت از خانواده‌تان است – فارغ از آنکه چه پیش خواهد آمد.

 

پیشنهاد میکنم : مقاله ی بهترین مشاغل آزاد در ایران با درآمد زود بازده را مطالعه کنید .

 

۳. می‌توانید سخاوتمندانه بخشش کنید

هدف از وفور و فراوانی مهربان و بخشنده بودن است. اینکه به وقت تنگدستی کسی، به او یاری برسانیم چقدر لذت بخش است! دعوت کردن یکی از عزیزان‌مان به یک وعده غذای خوب بدون آنکه نگران باشید تاثیری روی بودجه‌ی مالی‌تان می‌گذارد یا نه. به قول معروف: لذتی که در بخشیدن و دادن هست در گرفتن نیست.

۴. به فرصت‌های بیشتری پاسخ مثبت می‌دهید

وقتی به لحاظ مالی امنیت داشته باشیم می‌توانیم بیشتر خطر کنیم، نه فقط در شغل و حرفه‌مان بلکه حتی در ماجراجویی‌ّای دیگری مانند سفر کردن و یادگیری مهارتی جدید.

۵. عادتی خوب را به نسل بعدی انتقال می‌دهید

به جای بدهکاری به جا گذاشتن برای فرزندان‌مان، می‌توانیم ثروت موروثی باقی بگذاریم که روزی بتوانند از آن استفاده کنند. و فراتر از مسئله‌ی صرفا پول، می‌توانیم با الگو قرار دادن خودمان به آن‌ها بیاموزیم چگونه مسائل و امور مالی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی