کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

123

 
 

به قول بزرگان علم و ادب 

به نام خداوند جان و خرد 

کزین برتر اندیشه برنگذرد 

قبل از هر مسئله ی کلیشه ای خواستم بهتون بگم که خیلی باحالید که وقت گذاشتیدو یه سر به وبلاگ ما زدید .

در ادامه ی حرفام میخوام بگم که اگرم وقت گذاشتید واسه خودتون گذاشتید ...چون من که مطالبشو یاد گرفتم ،گذاشتم که شما هم یاد بگیرید ...

حالا به دور از شوخی ...من تمام سعی خودم رو کردم که تمام مطالب مهم و مفیدی که در حوزه ی کسب و کار ،ایجاد شغل و انگیزه در قسمت های دورو نزدیک وب گذاشته میشه رو براتون جمع آوری کنم تا مطالب و علم افراد مختلف رو در یک جا  داشته باشید و واسه پیدا کردن همه کلی سختی نکشید ... در نهایت اگه قابل بدونین  یک سری از مقالات خودم رو هم در اینجا قرار میدم که شاید روزی به کارتون بیاد ...

یه جا یه جمله ی زیبایی خوندم .که میگفت بهترین کار دنیا آموزش شغل به دیگرانه چون که اگر خوب انجامش بدن میتونن با اون کار به آرزو هاشون برسن و اگرهم همون شغل رو به دیگران هم آموزش بدن ،بقیه هم میتونن به آرزو هاشون برسن ...بی دریغ  هر آنچه که می آموزید را آموزش دهیدتا شاید شما سفیر برآورده شدن آرزو  باشید  

و سخن پایانی اینکه هر کس میتونه بی نظیر و موفق در زندگیه خودش باشه ،چه خانه دار و چه مدیر یک شرکت بزرگ ، مهم راضی بودن و شاد بودن از ته دله...البته نه اینکه با کلی بدهکاری بگی من چه آدم باحالیم و یه عالمه از خودم راضیما ...نه ...یعنی اینکه وقتی پیر شدی و نگاه به گذشتت انداختی بگی ایول به خودم عجب آدم مفیدی بودم چقدر چیز یاد گرفتم و چقدر تلاش کردم خداروشکر که راهنما داشتم..(الکی مثلا من راهنماتونم)   دیگه به نظرم کافیه و باید از منبر بیام پایین ..

ممنون که وقت گذاشتید و ببخشید که سرتون رو درد آوردم

به قول معلم دبیرستانم شادو پیروز باشید عزیزانم .

نظرات  (۱۱)

  • نـــای دل
  • درسته اموزش به دیگران عالیه و خوبه..
    ولی کسی که با لیسانس و فوق لیسانس بیکار باشه انگیزه ی داره....

    مشکل اینجاست که کسانی که با تحصیلات عالیه بیکار باشن فاجعه س..

    سپاس از شما..
    پاسخ:
    کاملا حرف شما رو قبول دارم اما باهاش موافق نیستم ...من خودم از بعد از دیپلم گرفتنم  دنباله کلاسای مختلف رفتم هرچیزی که فکر شو بکنید...و برای هر چیزی که یاد میگیرفتم یک ماه زمان میزاشتم و 50 تا ایده در مورد کسب درآمد از اون شغل میدادم البته با تحقیق کردن از جاهای مختلف و سایت های خارجی .. تا بعد از سه سال بالا خره سه چهار تا کاری که به هم نزدیک بودن رو انتخاب کردم و نجامشون میدم و خداروشکر خیلی راضیم ..کارشناسیم رو هم تو رشته ی مدیریت تو دانشگاه مطرح گرفتم ....همه ی اینا رو گفتم که بگم بدی ماایرانیا اینه که اول فکر میکنیم چون درس میخونیم دیگه هیچ کاری نمیتونیم بکنیم .2دو سال دیر تر درس خوندن و آینده ساختن بهتر از به موقع درس خوندن اما با فکر آشفتست.3..یا صفرو میبینیم یا 100  یعنی یا درس بخونیم و کارمنده یه ارگانی بشیم و یا درس نخونیم و کارگر یه جایی ..همه چیز کناره هم امکان داره فقط کمی ادویه ی  خلاقیت و برنامه ریزی و تفکر منظم نیاز داره همین... 

    سلام

    مطلبت رو لایک زدم.

    باید از وبت بخوانم و ببینم برای امثال من راهکاری داره.

    موفق باشی.

    پاسخ:
    سلام خیلی ممنون .امیدوارم که داشته باشه  :)
  • اشکان ارشادی
  • سلام 

     

    لایک 

     

    سال نو ، مبارک بر شما و خانواده گرامی.

     

    انشاءالله سالی پر از برکت و نعمت برای همه. 

    پاسخ:
    سلام ..خیلی متشکرم  عید شما هم مبارک 

    و انشالله سالی پر از موفقیت و خیر و برکت پیش روتون باشه .
  • حسین علیزاده
  • وبلاگ خوبی دارید

    اگه دوست داشتید منو دنبال کنید

     

     

    پاسخ:
    خیلی متشکرم .نظر لطفتونه .

    حتما ،با کمال میل
  • گروه تحقیقاتی طلوع
  • بسیار عالی !

    امیدوارم همیشه موفق باشی.

    پاسخ:
    خواهش میکنم ...خوشحالم که دوست داشتید.

    سلام.

    ...

    اندازه فونت وبلاگتون خیلی ریزه و برای همین مطالب ناخوانا هستند.

    پاسخ:
    سلام و ممنون بابت نظرتون 

    بله حق باشماست متاسفانه صفحه ی مانیتور من بزرگه و من همیشه فراموش میکنم که اندازه  ی فونت هارو بزرگ تر کنم 
    ولی سعی میکنم در اولین فرصت حداقل پر بازدید هارو ویرایش کنم و جدیدارو هم با فونت درشت تری ارسال کنم .

    مرسی از یاد آوریتون و موفق باشید 

    شاد و پیروز مختص همه معلماس 99 دصد معلمام مبیگفتن

    پاسخ:
    بله کاملا درسته خیلی از معلما میگفتن ولی این معلمی که ازش نقل کردم بنده خدا یه ته صدای باحالی داشت که جملشو ماندگار کرد تو ذهنم .
    مرسی از نظرتون 
    موفق باشید
  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    از تعارف کم کردم و بر مبلغ انداختم. اولین فایل الکترونیکی رو نوشتم و برای دانلود گذاشتم. اینجوری نوشته‌های من ماندگاری پیدا میکنه و حذف نمیشه. 

    راهنمایی بود بفرمائید.

    میخواهم کتابخانه بزرگی به قلم خودم باشه. مهم خوانده شدنشان برایم هست و اینکه مرا فراموش نکنند. 

     

    راهنمایی یا انتقادی بود بفرمائید. 

    پاسخ:
    بسیار عالی خیلی خوبه که بالاخره رو آوردین به علاقه ی خودتون  ولی باید محتواهایی هم برای وبلاگتون بنویسید تا از رونق نیوفته مثلا 10 خط رو در وبلاگ بنویسی و ما بقی رو ارجاع بدید به فایل الکترونیکی ... اینجوری هم در وبلاگ مطلب مناسب قرار داده شده و هم دست نوشته هاتون ماندگارن .....باز  روال کارتون رو میبینم اگر موردی بود حتما بهتون میکنم نگران نباشید ...با آرزوی فتح قله های بلند رویا برای شما جناب ارشادی عزیز
  • نیکان نیک منش
  • سلام و صبح بخیر و شادی.

     

    یه پرسش از محضرتون داشتم،

    هر جند بیان کرده اید:

    «و این منم.یک آدم موفق و راضی از زندگی...خودش تلاش کرده و موفق شده...» ؛

    اما آیا از کسب و کار رایج در فضای مجازی به این موفقیت رسیده اید؟ آیا واقعا با درآمد حاصله از این طریق، می توانید نیازهای اساسی یک زندگی را پاسخگو باشید؟

     

    + از دنیای بورس و سهام چه خبر؟ آیا به این فضا هم وارد شده اید؟

     

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز بله باید بگم همین طوره ...من 25 سالمه و از حدود 20 سالگی به صورت خیلی پراکنده شروع کردم به یادگیری مطالب مختلف در حوزه ی کسب و کار های آنلاین  که شامل طراحی لوگو -کار با فتو شاپ-ادیت و ساخت ویدئو -محتوا نویسی - طراحی وب سایت -کد نویسی -سئو و خیلی موارد دیگه کردم که البته رشته ی اصلی من فروش و بازاریابیه که هنوز هم در حال یادگیریم چون بسیار زیاد گستردست و خب درآمدم از این کار زیاد نبوده اما از مواردی که براتون نام بردم  استفاده های زیادی کردم ...2 تا وب سایت تخصصی در حوزه های مختلف دارم که خودم کار طراحی -سئو و محتوا نیسیشون رو انجام میدم و با اینکه رتبه ی خیلی بالایی ندارن (حدودا 14 هزار ایرانن ) اما در تعدادی از کلمات کلیدی در صفحه ی اول گوگل هستن و حدودا از یکی ماهی 1 میلیون و از دیگری ماهی 2 تا 2.5 میلیون درآمد دارم و همون طور که گفتم  هنوز اونقدر رتبشون زیاد نیست و خب جای کار هم زیاد دارن ///به صورت پراکنده طراحی وب سایت با تمام موارد موجودش مثل امنیت و بهینه سازی و ... رو قبول میکنم  و همین طور کار سئو  که اینهم حدودا 2 میلیون در ماه بهم درآمد میده البته اگر بیشتر کار کنم بیشتر ولی خب فرصتش رو نمیکنم  .... و همین طور چند وقتی هست که کار همکاری در فروش رو انجام میدم که خیلی راضیم و درآمدش روز به روز داره زیاد تر میشه و توی این ماه که هنوز تموم نشده 6 میلیون پورسانت دریافت کرده و درکل از کل کارهایی که انجام میدم که حالا مشاوره ی بازاریابی و سئو و... چیزی بین 11 تا 15 میلیون در ماه درآمدم که خب چون کاملا آنلاینه و تخصص خودمه همش سوده و تنها هزینم  ماهانه ی اینترنت و برقه .
     ولی تو این همه مواردی که براتون عنوان کردم سئو و محتوا نویسی بیشترین کمک رو به من کردن ...
    و در مورد سوال آخرم ...من فقط یک دوره ی مقدماتی بورس رو گذروندم که از اصطلاحاتش سر دربیارم و فقط چند تا سهم طولانی مدت خریدم که حالا در طی چند سال رشدشون رو طی کنن ولی اصلا در خرید و فروش مهارت ندارم و با این بازار آشفته زیاد علاقه مند به این کار هم نیستم و این کار رو به متخصصین خودش واگذار کردم ..
     اگر مجددا سوالی داشتید میتونید همینجا بپرسید پاسخ میدم ..
    امیدوارم جواب ها کافی بوده باشن ..
    ممنون از نظرتون و موفق باشید .
  • نیکان نیک منش
  • سلام دوباره

     

    اگه این طور باشه که بیان کردید،بسیار بسیار عالیه.

     

    براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون تر دارم.

    پاسخ:
    بسیار ممنونم 

    دلیلیم نداره که دروغ باشه چون نه ما همدیگه رو میشناسیم  و نه درآمد های اینچنینی از فضای وب غیر قابل انتظاره  افرادی هستند که درآمد های سالانه و حتی ماهانه ی میلیاردی دارن پس نگران این قضیه نباشید .
     موفق باشید 
  • نیکان نیک منش
  • سلام و صبح بخیر و شادی

     

    سؤتفاهم پیش نیاد،

    منظور بنده این نبود که خدای نکرده شما دروغ می گویید،بل که جمله بنده تأکیدی بود بر ادعای شما مبنی بر موفقیت در فضای وب...

    باز براتون آرزوی موفقیت هر چه بیشتر دارم و به امیدی خدا به سقف آرزوهاتون نایل آیید.

    پاسخ:
    نه خواهش میکنم  منم منظور شما رو متوجه شدم ..این رو هم برای اثبات حرفم گفتم 
    نگران نباشید هیچ سو تفاهمی  نیست
    منم برای شما ارزو ی موفقیت دارم و عذر خواهی میکنم اگر حرفم باعث ناراحتیتون شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی