کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

خبرها حاکی از آن است که فناوری، برای سوددهی کسب و کارهای کوچک، کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. به گفته متخصصین، اکنون زمان مناسبی برای شروع یک کسب و کار است. این خبر برای شما و سرمایه‌گذاران‌تان بسیار خوب است، شما می‌توانید کسب و کارتان را جهانی کنید و فروش‌تان را دو برابر کنید و صاحب کسب و کار موفق و پررونقی شوید.

صاحب کسب و کار موفق

 

۱. این مسئله را درک کنید که این مردم هستند که دیگران را با خود همراه می‌کنند.

فرهنگ کسب و کار به میزان زیادی تحت تأثیر روابط است نه تراکنش‌ها. به همین دلیل، هرگز امکان ایجاد یک کسب و کار موفق بدون حضور مردم وجود ندارد. اگر می‌خواهید رشد کنید و به موفقیت برسید، یک تیم خوب ایجاد کنید، به آن‌ها آموزش دهید، و به آن‌ها رسیدگی کنید.

۲. تحقیق، تحقیق، تحقیق کنید تا صاحب کسب و کار موفق شوید.

برای این‌که صاحب یک کسب و کار موفق باشید، هیچ جایی برای فرضیات وجود ندارد. در بازار تحقیق کنید، با این کار از شکست خوردن کسب و کارتان جلوگیری می‌کنید.

۳. با مشاوران و متخصصان محلی همکاری کنید.

مشاوران و متخصصان محلی، دست راست شما هستند. آن‌ها از دانش خوبی نسبت به روابط محلی، فرهنگ و آداب و رسوم برخوردار هستند. این مورد به شما کمک می‌کند درک‌تان را از شرایطی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید بالا ببرید.

۴. دل و جرأت ریسک کردن داشته باشید.

باید برای موفق شدن کسب و کارتان زمان و تلاش زیادی صرف کنید. انتظار نداشته باشید در چشم برهم زدنی به موفقیت برسید.

۵. برخی کارها را واگذار کنید.

شما همه چیز را نمی‌دانید. پیشنهاد می‌کنیم آن کاری را انجام دهید که بلد هستید، و کارهایی را که نسبت به آن‌ها آگاهی ندارید به دیگران بسپارید. کار کردن در قالب یک تیم باعث می‌شود یک کسب کار موفق داشته باشید.

۶. زیر و بم محصول‌تان را بشناسید.

اگر در مورد چیزی که می‌فروشید همه چیز را ندانید،‌نمی‌توانید فروش موفقی داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کسب و کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. این کار باعث می‌شود برای بالا بردن اطلاعات‌تان انگیزه داشته باشید و علاقه‌تان را پرورش دهید.

۷. مشتری، یک دارایی ارزشمند است که نمی‌توان بر آن قیمت گذاشت.

کسب و کارها در سراسر دنیا نیازمند مشتری هستند، پس به مشتریان‌تان بها دهید. مشتریان، فرمانروایان کسب و کار شما هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که در بسیاری کشورها وفاداری به برند از نرخ بالایی برخوردار است، اگر می‌خواهید مالک یک کسب و کار موفق باشید، شاید بخواهید بر این نکته متمرکز شوید.

۸. آماده‌ی مقابله با چالش‌ها باشید.

شروع یک کسب و کار در حوزه‌ای که به آن تسلط ندارید کار ساده‌ای نیست. باید پوست کلفت باشید، و به هدف‌تان چشم بدوزید. با تلاش می‌توانید به نتیجه‌ی مطلوب‌تان برسید.

۹. از قواعد پیروی کنید تا صاحب کسب و کار موفق شوید.

اگر می‌خواهید بدون مشکل کسب و کارتان را به پیش ببرید، از مشکلات دوری کنید. هر چیزی را که برای هدایت کسب و کارتان در مسیر مورد نظرتان لازم است، یاد بگیرید و از قواعد پیروی کنید.

۱۰. اهداف واقع‌گرایانه و دست‌یافتنی داشته باشید.

زمانی‌که اهداف درستی داشته باشید و مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف شرکت دنبال کنید، دستیابی به موفقیت ناگزیر است.

۱۱. سلامتی‌تان را حفظ کنید.

کارآفرینی یک نوع سبک زندگی است. اگر می‌خواهید بهره‌ور باشید، ضروری است که مراقب سلامتی‌تان باشید. بهانه‌تراشی نکنید، ورزش کنید و غذای سالم بخورید. اگر بیش از حد توان‌تان کار کنید ممکن است به شرکت‌تان آسیب بزنید.

۱۲. به خودتان ایمان داشته باشید.

اگر مرتبا خودتان را سرزنش کنید و بگویید شکست می‌خورید، محکوم به شکست هستید. به خودتان ایمان داشته باشید و بدانید که به اهداف‌تان خواهید رسید.

۱۳. اجرایی کردن ایده‌های بالقوه‌تان را به تأخیر نیندازید.

اگر دست به کار نشوید، بهترین ایده‌های جهان هم نتیجه نخواهند داد. از حرف زدن‌های‌تان کم کنید و با ترس‌های‌تان مقابله کنید. زمانی می‌توانید یک صاحب کسب و کار موفق باشید که وارد عمل شوید.

۱۴. به زمان بها دهید تا صاحب کسب و کار موفق شوید.

اگر زمانی بخواهید داستان موفقیت‌تان را بنویسید و الهام‌بخش دیگران باشید، باید به زمان‌تان بها بدهید.

۱۵. افراد با شخصیت را استخدام کنید.

زمانی‌که به دنبال استخدام نیرو هستید، به ارزش‌ها و شخصیت افراد بها دهید. آدم‌ها می‌توانند مهارت‌های مورد نظر را بیاموزند، ولی ارزش و شخصیت را نمی‌توان به دیگران آموخت.

۱۶. فراتر از وعده‌های‌تان عمل کنید.

اگر بیش از آن‌چه وعده داده‌اید و مشتریان انتظار دارند عمل کنید، به سرعت از رقبای‌تان پیشی خواهید گرفت. این کار کمک می‌کند هوادارن وفاداری به دست بیاورید و در صنعت‌تان شناخته شوید.

۱۷. برای تأمین سرمایه‌ی مورد نیازتان برنامه‌ریزی کنید.

اگر سرمایه‌ی لازم برای ادامه‌ی فعالیت‌تان را در اختیار ندارید، باید طرح کارآمدی برای جلب سرمایه بریزید. این کار زمان‌بر است و اصلا کار ساده‌ای نیست. حداقل سه طرح داشته باشید، تا در صورت عدم موفقیت هر یک از آن‌ها، بتوانید گزینه‌ی بعدی را جایگزین کنید.

۱۸. درک عمیقی از صنعت‌تان داشته باشید.

زمانی‌که شاهد موفقیت اکثر همتایان صنعتی‌تان هستید، به دنبال متمایز بودن هستید. شما می‌خواهید از این صنعت نهایت استفاده را ببرید. پس، تا زمانی‌که درک عمیقی از صنعت‌تان ندارید وارد بازی نشوید. تنها راهی که می‌تواند شما را در این رقابت موفق کند این است که گام‌های مناسب برای رسیدن به موفقیت را بشناسید.

۱۹. هوشمندانه خرج کنید.

حتی زمانی‌که منابع زیادی در اختیار دارید، مراقب نحوه‌ی پول خرج کردن‌تان باشید.باید نخستین هدف شما این باشد که به سود برسید،‌نه این‌که خرج‌های احمقانه‌ای انجام دهید و پول‌تان را به باد دهید.

۲۰. از انتقادات و پیشنهادات مشتریان‌تان درس بگیرید.

مشتریان ناراضی بهترین درس‌ها را به شما می‌دهند، چرا که آن‌ها نقاط ضعف و خلأهای موجود در سیستم شما را به خوبی می‌شناسند. اشتباه بزرگترین معلم است. از اشتباهات‌تان درس بگیرید تا به موفقیت برسید.

۲۱. از اطلاعات مشتریان استفاده کنید.

هرگز فکر نکنید می‌دانید مشتریان چه می‌خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند. از آن‌ها سوال بپرسید و به صحبت‌های‌شان گوش کنید. زمانی نخستین گام به سمت موفقیت را برداشته‌اید که راه‌حلی به مشتریان معرفی کنید که به دنبال آن بوده‌اند.

 

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی