کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

بازار سرمایه بسیار متفاوت تر از سایر بازارها و سپرده‌های بانکی می باشد. شما وقتی پولتان را در بانک میگذارید هر ماه یک مقدار مشخص و کمی سود به حساب شما واریز میشود اما بازار سرمایه اینگونه نیست و زمانی که وارد آن می‌شوید نباید انتظار درآمد ماهیانه از بورس را داشته باشید.

درآمد ماهیانه از بورس امکان پذیر است؟ چون در ایران ثبات اقتصادی وجود ندارد سود شما ممکن است متناسب با وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور تغییر کند و در یک ماه درآمدهای کلان و میلیونی نصیبتان شود و ممکن است در مته دیگر برای کسب بازدهی مناسب مجبور شوید تا مدت‌ها صبر کنید تا یک بازدهی مناسب کسب نمایید.

اما توجه کنید که شما با ورود به بازار بورس برای کسب سودی بیشتر از سود بانکی آمده اید و این محیط یک محیط دارای ریسک می باشد که ممکن است یک ماه سود کلان و در ماه دیگر ضرر نصیبتان شود.

درست است که سودآوری در بازار بورس ماهیانه نیست، اما امکان کسب سودهای چند صددرصدی در بازار سرمایه ‌بر جذابیت این فرصت سرمایه‌گذاری افزوده است.

درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟

درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟

در بورس هم امکان این وجود دارد که خیلی درآمد داشته باشید هم اینکه خیلی ضرر ببینید. بورس مانند یک حقوق بگیری یا سود بانکی نیست که سر برج و ماهانه مبلغی برای شما پرداخت گردد. بورس یک سرمایه گذاری دارای risk است و امکان این وجود دارد که سرمایه شما زیاد یا کم شود

این موضوع بستگی به این دارد که شما چه انتخابی در سهام شرکتی که خرید کرده‌اید داشته باشید فکر کنید ما یک سهام بخریم و سهام ما هر روز ۵% رشد داشته باشد و تا ۱۰ روز، هر روز این سهام با مثبت ۵% معامله شود قطعا سود زیادی نصیبتان خواهد شد.

اصلا ممکن است شما فقط بر اساس حرف مردم سهام شرکتی را خریداری کرده باشید و هر روز منفی بخورید قطعا زیان هنگفتی نصیبتان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که حتما با اطلاعات لازم و کافی وارد این بازار شوید.

نمونه‌های متعددی از این سودهای هنگفت وجود دارد که یک نمونه از آن سهم پتروشیمی زاگرس در سال ۱۳۹۴ با قیمت ۸۰۰ تومان بوده است که بعد از حدود ۲.۵ سال به قیمت ۷۶۰۰ تومان رسید که ۸۵۰ درصد بازدهی در طی ۲.۵ سال به همراه داشته است. توجه نمایید که این آمار بدون لحاظ دریافت سودهای تقسیمی بوده است که در طی سه سال دریافت شده است.

نمونه دیگر آن کسب بازدهی حدود ۴۳۰۰ درصدی از سهم پتروشیمی خارک از زمان عرضه اولیه آن در بورس تا پایان سال ۱۳۹۶ بوده است. اگر سهامداران این شرکت ها به فکر کسب درآمد ماهیانه از بورس بودند ممکن بود همان ابتدا چه با ضرر چه با سود اندک بعد از مدت کمی سهامشان را بفروشند. شما وقتی یک سهمی را میخرید که میدانید یک سهم بنیادی و خوب است سهامداری کنید و به فکر سرمایه گذاری بلند مدت باشید نه فقط به فکر درآمد ماهیانه از بورس.

رفتار معاملاتی و افق سرمایه‌گذاری شما مهم است

رفتار معاملاتی و افق سرمایه‌گذاری شما مهم استرفتار معاملاتی شما و همچنین افق سرمایه‌گذاری شما در یک موقعیت معاملاتی بسیار مهم و اثرگذار است تا بتوانید به کسب درآمد ماهیانه از بورس بپردازید و یا بعد از گذشت چندین ماه و حتی چند سال به بازدهی بزرگ‌تری دست یابید.

سرمایه‌گذاران در بازار بورس به چندین دسته تقسیم می‌شوند: از نوسانگیران با ریسک پذیری بسیار بالا تا سرمایه‌گذاران به‌شدت ریسک گریز.

هرکدام از این دسته‌ها مزایا و معایبی را دارند و اینکه شما جزو کدام دسته قرار خواهید گرفت به‌تدریج و در طی دوران معاملاتی خود به آن خواهید رسید.

بطور مثال افراد نوسان گیر یا افرادی که فقط به فکر گسب درامد روزانه یا درآمد ماهیانه از بورس هستند مدت زمان نگهداری سهام آنها کوتاه‌مدت است و در بعضی مواقع حتی طی یک روز معاملاتی سهمی را خریده و سپس در همان روز به فروش می‌رسانند

افراد به‌شدت ریسک گریزی هم وجود دارند که یک سهم را خریده و سالیان طولانی با سهم می‌مانند و دور از نوسانات قیمتی سهم از سود نقدی مجامع استفاده می‌نمایند.

با اینکه درآمد ماهیانه از بورس به صورت ثابت امکان پذیر نیست، اما شما میتوانید با یادگیری مفاهیم مختلف مرتبط با بورس، تحلیل های تکنیکال و بنیادی اقدام به خرید و فروش سهام مناسب کنید و مطمئن باشید اگر شما با آگاهی اقدام نمایید قطعا سود مناسبی را بصورت ماهانه یا حتی کمتر از یک ماه کسب خواهید کرد. اما اگر شما فقط بر اساس شانس یا حرف دیگران معامله انجام دهید قطعا ضررهای هنگفتی را تجربه خواهید کرد.

برای جلوگیری از ضرر پرتفوی سهام تشکیل دهید

برای جلوگیری از ضرر پرتفوی سهام تشکیل دهید

اگر به دنبال کسب درآمد ماهیانه از بورس هستید بهتر است که پرتفوی تشکیل دهید تا زمانی که یکی از سهام ها ضرر کرد سود بقیه سهام ها ضرر حاصل شده را بپوشاند.

  سبد سهام یا پرتفوی، ترکیبی مناسبی می باشد از سهام و یا سایر دارایی های اشخاص حقوقی . سهام دارایی هایی می باشد که توسط سرمایه گذاران خریداری می شوند.

هدف از به وجود آمدن سبد سهام، تقسیم مناسبی از ریسک های انجام شده توسط سرمایه گذار بین سهام هایی که خریداری کرده است.

به این معنا که اگر هنگام معامله یکی از معاملات سود کند و یک معامله ضرر کند، سود سهم مثبت، ضرر سهم منفی را جبران می کند تا حداقل از ضرر جلوگیری شود اما اگر همه سرمایه تان را فقط یک سهم بخرید تمامی پولتان در گیر میشود و امکان ضرر افزایش می یابد.

 

با آگاهی خرید و فروش سهام را انجام دهید

اگر بصورت شانسی در بورس سرمایه گذاری کنید ممکن است یکبار سود نصیبتان شود اما قطعا در دفعات بعدی ضررهای هنگفتی را تجربه خواهید کرد , درآمد ماهیانه از بورس برای شما یک ماه خوب باشد اما مطمئنا در ماه های آینده ضرر خواهید کرد.

شما باید با اطلاعات و دانش کافی همراه با یادگیری تحلیل های مختلف مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به صورت آگاهانه اقدام به خرید و فروش سهم نمایید. به هیچ عنوان حرف دیگران را گوش ندهید و تا خودتان بررسی نکردید بر اساس حرف دیگران خرید و فروش نکنید.

برای خودتان استراتژی داشته باشید

برای خودتان استراتژی داشته باشید استراتژی در سرمایه گذاری بسیار به شما کمک خواهد کرد تا درآمد شما حتی درآمد ماهیانه از بورس برای شما افزایش پیدا کند.

استراتژی سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از باورها، ارزشها، عقاید، قواعد و اقدامات میباشد که مسیر سرمایه‌گذاری هر فرد را تا رسیدن به هدفش مشخص خواهد کرد.

شاید فکر کنید که هدف هر فرد کسب بیشترین مقدار سود می باشد؛ اما این فکر درست نیست. بعضی از افراد به ‌دنبال بیشترین مقدار سود در زمانی کوتاه میباشند، اما عده ای دیگر می‌خواهند در بلندمدت سود نهایی خود را حداکثر نمایند، حتی با پذیرش زیان موقتی و کوتاه مدت.

بعضی از افراد هم کمترین مقدار ریسک را می‌خواهند اما بعضی از افراد از ریسک‌پذیری لذت می‌برند.
بعضی ها به‌دنبال بیشترن مقدار سود در مدت زمان کوتاه میباشند، بعضی دیگر می‌خواهند در بلندمدت «سود نهایی» را حداکثر نمایند.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی