کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

همه‌ی ما گاهی اوقات به مقداری پول نقد اضافه نیاز داریم – خواه برای برآوردن برخی نیازهای ضروری و پرداخت بدهی، و خواه برای پس‌انداز جهت رسیدن به برخی اهداف خاص. در این مقاله، به ۹ راه برای کسب پول بیشتر که به اهداف خاص زندگیتان برسید اشاره می‌کنیم.

کسب پول بیشتر

راه های کسب پول بیشتر

۱. فروش وسایل غیر ضروری در حیاط یا پارکینگ خانه

فروش وسایل غیر ضروری در حیاط یا پارکینگ خانه یکی از راه‌های کسب پول اضافه است که امتحان خود را به خوبی پس داده است؛ این کار مزیت دیگری نیز دارد: خلوت‌تر و مرتب‌تر شدن فضای پارکینگ و سایر بخش‌های خانه. می‌توانید این وسایل را با یک سوم یا نصف قیمت وسایل نو به فروش برسانید. اگر فرزند دارید، می‌توانید آن‌ها را نیز در این کار شریک کنید و از آن‌ها بخواهید اعلامیه‌هایی را برای تبلیغ فروش‌تان طراحی و پخش کنند یا جلوی ورودی پارکینگ یا حیاط خانه‌تان یک غرفه‌ی فروش نوشیدنی ایجاد کنند.

نکته: اگر فروش وسایل غیر ضروری و دست دوم در پارکینگ یا حیاط خانه برای‌تان دشوار است، می‌توانید آن‌ها را به مغازه‌های سمساری یا مراکز خرید و فروش لباس‌های دست دوم بفروشید. این مغازه‌ها لباس‌ها و وسایل سالم و دست دوم‌تان را می‌فروشند و مبلغی را به شما پرداخت می‌کنند.

۲. فروش وسایل غیر ضروری در اینترنت

میزان مراجعه کننده و بیننده در اینترنت بسیار بیش‌تر از حیاط یا پارکینگ خانه‌تان است. وب‌سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که به راحتی می‌توانید لباس‌ها و وسایل سالم، دست دوم، و غیر ضروری‌تان را در آن‌جا به فروش برسانید. فقط هنگام قیمت‌گذاری هزینه‌های حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید.

نکته: اگر به نشان دادن وسایل‌تان در اینترنت علاقه ندارید، می‌توانید از آگهی‌ها و نیازمندی‌های محلی نیز استفاده کنید – این روش گزینه‌ی دیگری است که کمک‌تان می‌کند برای وسایل دست دوم غیر ضروری‌تان مشتری پیدا کنید.

۳. تولید و فروش

آیا به ساخت برخی وسایل خانه یا صنایع دستی علاقه دارید؟ امروزه،‌ اینترنت یافتن بازار مناسب را برای فروش تولیدات خانگی، بیش از هر دوره‌ی دیگری، آسان کرده است. فقط به خاطر بسپارید، رقابت در این بازار بسیار شدید است و باید با کمک دوستان و خانواده‌تان و از طریق شبکه‌های اجتماعی محصولات‌تان را به دیگران معرفی کنید.

۴. فروش در بازار روز

بازارهای روز یا بازارهای کشاورزان که محبوبیت‌شان روز به روز در حال افزایش است، معمولا اقلامی فراتر از میوه یا سبزی به فروش می‌رسانند. با مسئولان برگزاری این گونه بازارها صحبت کنید و سوپ یا شیرینی‌های خانگی‌تان را در بازارهای روز به فروش برسانید.

نکته: به خاطر بسپارید، برای شرکت در این بازارها شاید مجبور باشید غرفه‌ای را اجاره کنید یا حتی ثابت کنید محصولات‌تان را در آشپزخانه‌ای با استاندارد تجاری تولید می‌کنید.

۵. مراقبت از کودک

با افزایش مشغله‌ی والدین، روز به روز تقاضا برای پرستار کودک یا حتی فردی برای مراقبت از حیوانات خانگی افزایش می‌یابد. با این‌که ممکن است پیشنهاد مراقبت از فرزندان در قبال پول ممکن است کمی نادرست به نظر برسد، می‌توانید مشتریان را از طریق دوستان دوستان‌تان را از طریق وب‌سایت‌های مخصوص این کار به دست بیاورید.

۶. اجاره‌ی اتاق

اگر در خانه یا آپارتمان‌تان یک اتاق اضافه دارید، می‌توانید به اجاره دادن آن فکر کنید. می‌توانید برای طولانی مدت (یعنی به مدت چندین ماه) با مستاجر قرارداد اجاره امضا کنید، یا با کمک سایت‌های مخصوص این کار، مشتریانی به مدت یک هفته یا چند روز برای اتاق‌تان پیدا کنید. حتی بسته به شرایط و تقاضای محلی، می‌توانید فضا پارک یا پارکینگ‌تان را نیز به سایرین اجاره دهید.

نکته: به این موضوع توجه کنید که بسیاری از وب‌سایت‌های مخصوص اجاره‌ی اتاق بخشی از مبلغ معامله را برای خود بر می‌دارند یا برای ارائه این خدمت از شما کارمزد خواهند گرفت.

۷. آموزش درس، تدریس خصوصی، مربیگری، یا داوری

استعدادهای‌تان را شناسایی کنید و آن‌ها را به مهارت‌هایی برای آموزش به دیگران تبدیل کنید. اگر یک پیانیست ماهر هستید، این مهارت‌تان را می‌توانید به دیگران آموزش دهید. اگر در یک رشته‌ی ورزشی مهارت دارید، می‌توانید به دنبال مربیگری یا داوری برای یک لیگ محلی باشید.

نکته: برای پیدا کردن مشتری می‌توانید در محوطه‌ی دانشگاه‌ها یا در مراکز عمومی، و هم‌چنین اینترنت آگهی بدهید.

۸. شرکت در نظرسنجی‌های یا گروه‌های کانونی

اگر کمی در اینترنت جستجو کنید، وب‌سایت‌های رای‌گیری را پیدا خواهید کرد که به آدم‌های واجد شرایط برای تکمیل فرم نظرسنجی مصرف کنندگان پول پرداخت می‌کنند. موسسات پژوهشی بازاریابی به شرکت کنندگان در گروه‌های کانونی پول می‌پردازند. با انجام این کار پول زیادی به جیب نخواهید زد؛ ولی شرکت در این نظرسنجی‌ها راه سریع و آسانی است برای رسیدن به مقداری پول.

نکته: قبل از وارد کردن اطلاعات شخصی، به خوبی درباره‌ی موسسه‌ی پژوهشی مورد نظر تحقیق کنید.

۹. درخواست افزایش حقوق

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌های کسب پول بیشتر ممکن است یکی از ترسناک‌ترین گزینه‌ها باشد: درخواست افزایش حقوق از کارفرما. البته فقط وقتی می‌توانید این کار را انجام دهید که آمادگی لازم را برای قانع کردن کارفرمای‌تان برای پذیرش این درخواست داشته باشید یا در ماه‌های اخیر افزایش حقوقی نداشته باشید.

نکته: وقتی زمان صحبت با کارفرما فرا رسید، ابتدا با آرامش درخواست‌تان را بیان کنید، دلایل لازم را برای این درخواست عنوان کنید، و حتما به کارفرمای‌تان زمان بدهید تا به شما پاسخ دهد.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی