کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

استارت آپ های موفق
استارت آپ های موفق

چه کسب و کارهایی در شرایط امروزی موفق می شوند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با این وضعیت اقتصادی کشور واقعا چه کسب و کارهایی می توانند در این اوضاع اقتصادی بحرانی در کسب و کار خود موفق باشند؟

شرایطی مثل شرایط امروز جامعه ما هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید برای کسب و کارها و باید بدانیم که چطور در چنین شرایطی بقول معروف گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.


یک مثال براتون می زنم از کشور ژاپن که چطور در شرایط جنگ با آمریکا از این تهدید یک فرصت ساخته شد، این کار توسط فردی به نام سیشویی هوندا انجام شد، او می رفت و موتورهای بمب های عمل نکرده رو باز می کرد و از داخل آنها موتورها را در می آورد و باهاش موتور هوندا درست می کرد و کارخانه ای به اسم هوندا راه اندازی کرد که همه ما می شناسیمش.

کار ما انگیزه دادن به شما نیست بلکه بحث اینست که در حوزه تجارت الکترونیک امروز در این وضعیت اقتصادی چه کاری می شود کرد و کار درست در این وضعیت ها چه کاری است؟

ما الان در شرایطی هستیم که شاید بشود به آن گفت وضعیت بحرانی، چرا که قیمت دلار به ناگهان زیاد شد و روی تمام قیمت ها تاثیر منفی گذاشت و توان خرید خیلی پایین آمد.

حرف ما اینست که افراد باهوش از این شرایط باز هم استفاده بهتری می کنند تا در کارشان به موفقیت برسند.

به نظر شما امروزه چه استارتاپی جواب می دهد؟

در تحقیقاتی که کردم دیدم در وضعیت های غیر بحرانی استارتاپ هایی که به مردم کمک می کردند که مردم پول سیو کنند استارتاپ های خیلی موفقی بودند در دنیا، اینجا الان اسنپ همچین شرایطی دارد و با کم کردن نرخ کرایه های خود کاری می کند که اسنپ برای شما به صرفه ترین سرویس رفت و آمد شود.

اسنپ فود هم با تخفیفاتی که به شرکت ها می دهد همین شرایط را برای همه محیا کرده تا بتوانند غذا سفارش دهند با قیمت پایین.

سایت های مقایسه قیمت بلیط هواپیما، مقایسه قیمت هتل، مقایسه قیمت کالا، سایت هایی هستند که به مردم کمک می کنند که قیمت مناسبتر را پیدا کنند.

حالا می خواهد اوضاع بحرانی باشد و یا دلار گران شود، باز مقایسه قیمت جذابتر هم می شود، مثلا یک سایتی مثل دیجی کالا در شرایط بحرانی و بالا رفتن قیمت دلار و عدم واردات اجناس بخاطر بصرفه نبودن آنها می رود و با شرکت هایی دیگر قرارداد همکاری می بندد و به فروش محصولات مصرفی روی می آورد تا از این بحران گذر کند.

حرف اینست که متوقف شدن در این روزها است که بیزینس ها را شکست می دهد، اگر شما به شرایط اهمیت بدهید و متوقف شوید بازی را باخته اید و جزو آن شرکت هایی می شوید که در این دوره ورشکست شدند و کسب و کار خود را از دست دادند.

شما فکر کنید مثلا بگویند یک شهاب سنگی دارد به سمت زمین می آید و همه مات و مبهوت متوقف شدند و در حال نگاه کردن به آن هستند، در روزهایی که همه متوقف شده اند شما اگر فقط راه بروید از سایرین جلو خواهید افتاد و پیروز خواهید شد.

پیشنهاد ما برای کسب و کارهای آنلاین:

اگر شما در حوزه کسب و کار آنلاین هستید یک پیشنهاد به شما دارم، در این روزهایی که همه مبهوت مانده اند که تحریم ها وقیمت بالای دلار چه می خواهد با ما بکند، شما هر روز کار خود را انجام دهید و ذهن خود را درگیر این مسائل نکنید.

ایده ای که برای شما داریم اینست که بروید به سراغ کسب و کارهایی که به مردم کمک می کند که کمتر پول خرج کنند، مثل سایتهای مقایسه قیمتی، مردم دوست دارند که پول کمتر خرج کنند و اگر شما از پول کمتر خرج کردن مردم درآمد داشته باشید در این روزهای بحرانی هم درآمد خواهید داشت.

مردم دوست دارند درآمد بیشتری داشته باشند و اگر شما کسب و کاری دارید که درآمد مردم را بیشتر می کند در این روزها هم درآمد دارید، مثل کسب و کار ما (آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی).

سرویس دهی درب محل

سرویسی را به مردم ارائه نمایید که برای آنهایی که فرصت ندارند سودمند باشد، مثلا سرویس تعویض روغن و شمع ماشین در محل که ما هم از آن استفاده کرده ایم، که اگر در شما در حالت عادی بخواهید اینکار را انجام دهید حداقل باید نیمی از روزتان را صرف اینکار کنید، و جالب تر از آن اینکه قیمت این سرویس دهی تقریبا 150 هزار تومان کمتر از جایی شد که همیشه ما برای اینکار مراجعه می کردیم، که البته دلیل آن اینست که این کسب و کارها به دلیل داشتن مشتری زیاد موادی را که تهیه می کنند بصورت عمده تهیه می نمایند و مسلما هزینه کمتری بابت آن پرداخت می کنند و با ارائه قیمت مناسب به شما باعث می شوند نه تنها شما باز هم از خدمات آنها استفاده نمائید بلکه به دوستان و آشنایان هم بگوئید که از این خدمات استفاده نمایند، و این خود باعث کسب درآمد بیشتر برای اینگونه کسب و کارها می شود بدون اینکه خرج تبلیغات کنند.

بازاریابی را فرا بگیرید

اگر شما در حوزه های دیگری به جز کسب و کار اینترنتی هستید باید حتما بازاریابی را یاد بگیرید و ننشینید بگوئید که مشتری می آید، من همیشه وقتی به پاساژهای بزرگ مراجعه می کنم می بینم که فروشنده ها نشسته اند و دارند با گوشی های خود بازی می کنند و منتظر هستند که یک مشتری وارد مغازه شود و انقدر کسب و کار خراب است که وقتی وارد هم می شوید برای انجام خرید با شما رفتار خوبی ندارند.

این منطقی نیست که ما بگوئیم چون جای ما خوب است مشتری زیاد خواهیم داشت، باید خیلی اوضاع و شرایط خوب باشد که کسی بیاید و از شما خرید کند، حتما باید بروید و علم بازاریابی اینترنتی و یا غیر اینترنتی را فرا بگیرید تا در کسب و کارتان به موفقیت برسید.

شما اگر وب سایتی دارید که مربوط به کسب و کارتان است و در کلمات کلیدی کسب و کار خود در گوگل در صفحه اول باشید همیشه فروش خوبی خواهید داشت، حتی در همین وضعیتی که دلار فلان قد تومن هست و شاید گرانتر هم بشود.

نتیجه گیری:

با توجه به مطالب گفته شده بالا به این نتیجه می رسیم که اگر در هر شرایطی از نظر اقتصادی و تحریم های مختلف کشور و گرانی دلار و اقلام مصرفی باشیم ما می توانیم با ارائه سرویس هایی که برای مردم صرفه جویی ایجاد می کند و به اقتصاد آنها کمک می کند در هر شرایطی به کسب درآمد بپردازیم و اگر در این راه بخواهیم متوقف شویم دیگر همه چیز را باخته ایم و بعد از مدتی باید اعلام ورشکستگی کرده و به جمع کسانیکه زود از تلاش کردن دست بر می دارند بپیوندیم.

منبع: clubseo.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی