کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

آینده دنیای ما (طی حداقل 10 سال آینده) بر روی شبکه اینترنت می گذرد و البته پس از این زمان ممکن است پدیده های جدیدی بر دنیای ارتباطات حاکم شود. ولی در حال حاضر و تا چندین سال بعد این قطعیت وجود دارد که فضای آنلاین سالیانه و حتی روزانه در حال رشد و جا باز کردن در بین عموم مردم است و موج آنلاین شدن به تک تک منازل در این کره خاکی رسوخ خواهد کرد.

در نتیجه توصیه کردیم که ازین فرصت استفاده کنند و هرچه سریعتر کسب و کار خود را به سمت آنلاین شدن ببرند.

در این مقاله، صحبت ما عمدتا با افراد زیر است : 

  1. ممکن است کارمند باشید، اینکه کارمند خصوصی یا دولتی باشد فرقی ندارد. خلاصه حقوق بگیر ثابت جامعه هستید. درآمدتان ثابت است و با التهابات بازار مثل گران شدن بنزین، بازار ارز و سکه و یا مسکن، زندگی تان دچار اختلال می شود و یا حتی مجبورید از کیفیت زندگی خود کم کنید.

نمونه ای از یک کارمند

همه ما وقتی صحبت از آرزو میشه ،یه عالمه چیز مختلف تو ذهنمون میاد که دوست داریم داشته باشیم یا اینکه کارای مختلفی هست که دوست داریم انجامش بدیم (آرزوم بود یه ماشین آخرین سیستم داشتم باهاش میرفتم دوره اروپا مسافرت ،یا همیشه آرزوم بود سه تا زبان بلد باشم ) اما متاسفانه در حد یه آرزو باقی می مونه چون که از نظر ما دست نیافتنیه ...

تو یه کتابی خوندم  که میگفت: بزرگترین آسایش آدم مربوط به منطقه ای هست  به نام یک روزی، تا زمانی که در این منطقه زندگی میکنید هرگز به خواسته های خودتون نمیرسید . منظور کلی نویسنده  این بود که تا زمانی که فقط آرزو کنید و اون رو به آینده های دور گره بزنید به اون ها نخواهید رسید چون هر چی شما پیش میرید اون آرزو ها هم با همونقدر فاصله ازتون دور میشن .

و اما هدف ...

شما هر ایده، کسب و کار یا شغلی داشته باشی، بدون تامین مالی برای مدت زیادی نمیتونی زنده بمونی. بنابراین باید بر اساس مدل کسب و کارت، مدل درآمدی قویی رو در نظر گرفته باشی. یک نکته ای رو همین جا بگم و اون هم اینه که خیلی جاها مدل کسب و کار رو با مدل درآمدی به جای هم استفاده می کنند. اما این دو تا با هم فرق دارند.

  • مدل کسب و کار، قراره توضیح بده که شما چطوری برای مشتری ارزش ایجاد میکنی؟ یعنی چه نیازی رو به چه صورت حل میکنی؟

 

  • مدل درآمدی، این رو توضیح میده که حالا با این ارزشی که ایجاد کردی، چطوری میخوای درآمدزایی کنی. در واقع مدل درآمدی یک بخشی از مدل کسب و کاره.

 

توی این چند سال الگوهای متفاوتی برای مدل درآمدی به وجود اومده که هر کدوم بدی ها و خوبی های خودش رو دارن. در ادامه مطلب میخوام بعضی از این مدل ها رو معرفی کنم.