کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید یک شبه راه صد ساله را بروید و به ثروت هنگفتی برسید. هر چند که در عالم واقع این امر تا حدودی امکان پذیر نیست، مخصوصاً برای افرادی که اعتقادات و باورهای خاصی دارند و به حرام و یا حلال بودن درآمد خود اهمیت می‌دهند اما می‌شود در این دنیا و در عالم واقعیت روش‌هایی را آموخت و راه‌هایی را پیمود که هم درآمد بسیاری را ایجاد می‌کنند و هم مطابق با باورها و اعتقادات پاک و تمیز افراد هستند. اگر شما هم می‌خواهید این روش‌ها را بیاموزید و این راه‌ها را بپیمایید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید تا شما را در رسیدن به پاسخ سوال از چه راهی پول دربیاریم و راه‌های کسب درآمد یاری نماییم.

کسب درآمد
از چه راهی پول دربیاریم

هم آقای خود باشیم و هم کارگر خود

یکی از پاسخ‌های سوال از چه راهی پول دربیاریم کارآفرینی است که به شما این امکان را می‌دهد که هم آقای خود باشید و

اگر قصد داشته باشید یک کسب و کار کوچک را شروع کنید، برنامه‌ای را درست می‌کنید، تصمیم‌های مالی می‌گیرید، یک سری برگه‌های قانونی را تکمیل می‌کنید و به مسیر خود ادامه می‌دهید. تمام این مسائل و کارها به نظر ساده و آسان می‌آید. می‌خواهید حقیقت را بدانید؟ فریلنسری هم یک شغل آسان است. البته فریلنسری فقط نشستن جلوی کامپیوتر، بازاریابی خدمات شخصی و ارائه پروژه‌ها برای کسب رضایت مشتری نیست. خیلی چیزهای بیشتری در حرفه فریلنسری وجود دارد.

شما می‌توانید به یک کارآفرین تبدیل شوید

جا به جا شدن از یک فریلنسر به یک کارآفرین ممکن است برای فریلنسرها کمی خطرناک و ریسکی به نظر برسد. ممکن است بعضی از شما تصور کنید که برای کارآفرینی، آنچه را که لازم است ندارید. اما حقیقت این است، هر کسی می‌تواند یک کارآفرین شود. خب به هر حال آن‌ها باید از یک جایی آمده باشند، درست است؟

فریلنسر یا کارآفرین؟

بین فریلنسر بودن و کارآفرین بودن تفاوت وجود دارد.

استارت آپ های موفق
استارت آپ های موفق

چه کسب و کارهایی در شرایط امروزی موفق می شوند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با این وضعیت اقتصادی کشور واقعا چه کسب و کارهایی می توانند در این اوضاع اقتصادی بحرانی در کسب و کار خود موفق باشند؟

شرایطی مثل شرایط امروز جامعه ما هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید برای کسب و کارها و باید بدانیم که چطور در چنین شرایطی بقول معروف گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.

 

در این مقاله می‌پردازیم به اینکه فریلنسری چیست و فریلنسر کیست و همچنین می‌پردازیم بهاینکه این روش کار چه مزایا و معایبی برای شما دارد.

امروزه دنیای دیجیتال به شدت در حال پیشرفت است و نمی‌توان رشد آن را در نظر نگرفت. کسب و کارهای بسیار زیادی تحت تاثیر آن بوجود آمدند و گسترش یافتند. یکی از این کارها، کارهای فریلنسری (freelancing) است که به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفت. اگر برگردیم به دوران قبل از اینترنت و یا حتی دورانی که مردم زیاد با اینترنت آشنایی نداشتند، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که بتواند یک فریلنسر شود و یا به طور فریلنسری کار کند اما با رشد سریع اینترنت و در دسترس بودن آن برای تمامی افراد، این باور نیز از بین رفت.

یکسری مراحل ثابت شده برای تاسیس یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد که تمامی کسب و کارهایی که تا بحال شناخته‌ایم از آن پیروی کرده‌اند.

مهم نیست که می‌خواهید کسب و کار خود را از خانه راه‌اندازی کنید و یا ایده‌ی خود را می‌خواهید با دوستان خود تبدیل به یک کسب و کار سودمند کنید. با پیروی از این مراحل می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید:

  1. یک نیاز پیدا کنید و برای آن راهکار ارائه دهید
  2. محتوایی تولید کنید که به فروش کمک می‌کند
  3. وب‌سایتی کاربر پسند طراحی کنید
  4. با استفاده از موتورهای جستجو ترافیک خود را افزایش دهید
  5. اعتبار خود را بسازید
  6. با مشتریان و مشترکین ایمیل خود در ارتباط باشید
  7. سود خود را با رشد میزان فروش و مشتریان خود افزایش دهید.

 

پیچیدگی و تغییر، باثبات‌ترین مشخصه‌ای است که می‌توان برای دنیای کنونی کسب و کارها معرفی کرد. امروز شرکت‌ها با رقابتی شدید روبرو هستند که از تغییرات تکنولوژی و تغییر در تقاضای مشتریان ناشی می‌شود. بنابراین توانایی واکنش سریع به این تغییرات در کوتاه ترین زمان و تامین نیازهای مشتری، از الزامات دنیای کسب و کارها است، اما چه کسی مسئول پاسخگویی سازنده به این تغییرات است؟ چه کسی و با چه تخصصی باید به حل مسائل و ارائه پاسخ بپردازد؟ چه کسی به بررسی الزامات سازمان و پروژه‌ها توجه خواهد کرد؟ در این مقاله بیشتر با اهمیت تحلیل کسب و کار و ابزارهای آن آشنا خواهیم شد.

کاربردهای اصلی تحلیل کسب و کارچیست؟

مقدمه؛ راه‌اندازی کسب و کار یا کار برای دیگران؟

طبق آخرین آمار منتشر شده حدود ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند.

به صورت کلی دو دسته دانشجو وجود دارد. دسته اول دانشجویانی هستند که با علاقه خود رشته‌ای را انتخاب کرده‌اند. و در آن در حال تحصیل هستند و آینده کاری خود را در همین رشته می‌بینند.

اما دسته‌ دیگری هم وجود دارند که علاقه آن‌ها به رشته تحصیلی، دلیل وارد شدن به دانشگاه و آن رشته نیست. در این مقاله پرداختن به این موضوع که چرا افراد این کار را انجام می‌دهند. آیا مجبور شده‌اند یا ناآگاهانه آن را انتخاب کرده‌اند، کاری نداریم. اما ویژگی‌های این دسته را هم در ادامه مقاله برای معرفی مدل کسب و کار اینترنتی بررسی خواهیم کرد.

دانشجو می‌تواند خودش به‌عنوان صاحب یک کسب و کار وارد فضای اینترنت شده و به‌اصطلاح موسس (Founder) شود. یا می‌توانید از طریق کارها و پروژه‌های که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، به‌عنوان کارآموز (Intern) یا فریلنسر (Freelancer) در سایر کسب و کارها مشغول کار شود. 

 

یکی از جواب های قطعی برای سوال چگونه ظرف یکسال پولدار شویم؟ راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. کسب و کار اینترنتی یکی از پر طرفدار ترین کارهای کسب درآمد در سر تا سر جهان است.

شاید شما هم از افراد موفق و ثروتمند شنیده باشید که، هر کجا که انسان های زیادی حضور دارند، میتوانید کسب و کار خود را رونق دهید.

امروزه نیز اینترنت شلوغ ترین جای جهان است. شروع انواع کسب و کار اینترنتی، میتواند شما را به موفقیت و ثروت نزدیک کند.

این مقاله میتواند شما را در راه اندازی انواع کسب و کار اینترنتی راهنمایی کند.

کسب و کار اینترنتی
 

اکثر افراد وقتی که اسم کارآفرینی را می‌شنوند، تصور می‌کنند که باید یک دفتر و چند میز و ابزار و لوازم خاصی وجود داشته باشد تا کافرآینی شکل بگیرد. در حالی که با چند ابزار ساده و سرمایه بسیار کم، آن‌هم در منزل می‌توان یک کارآفرین موفق شد.
برای کار در منزل یا همان کارآفرینی در منزل ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها تبدیل به پول‌سازترین شغل‌ها خواهند شد. در ادامه با چند نمونه از این کارآفرینی‌ها آشنا می‌شوید.