کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید یک شبه راه صد ساله را بروید و به ثروت هنگفتی برسید. هر چند که در عالم واقع این امر تا حدودی امکان پذیر نیست، مخصوصاً برای افرادی که اعتقادات و باورهای خاصی دارند و به حرام و یا حلال بودن درآمد خود اهمیت می‌دهند اما می‌شود در این دنیا و در عالم واقعیت روش‌هایی را آموخت و راه‌هایی را پیمود که هم درآمد بسیاری را ایجاد می‌کنند و هم مطابق با باورها و اعتقادات پاک و تمیز افراد هستند. اگر شما هم می‌خواهید این روش‌ها را بیاموزید و این راه‌ها را بپیمایید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید تا شما را در رسیدن به پاسخ سوال از چه راهی پول دربیاریم و راه‌های کسب درآمد یاری نماییم.

کسب درآمد
از چه راهی پول دربیاریم

هم آقای خود باشیم و هم کارگر خود

یکی از پاسخ‌های سوال از چه راهی پول دربیاریم کارآفرینی است که به شما این امکان را می‌دهد که هم آقای خود باشید و هم کارگر خود. یعنی هر وقت که دوست داشتید سر کار بروید و هر وقت که دوست داشتید از سرکار برگردید. هر وقت دوست داشتید حقوق خود را دریافت کنید و هر وقت دوست داشتید آن را خرج کنید و منتظر آمدن اول برج نباشید. اما برای کارآفرین شدن و به عبارت بهتر برای یافتن راهی که هم شما را به درآمد بالایی برساند و هم اختیارش دست شما باشد نیازمند تغییر باورهایتان هستید البته در صورتی که نیاز به تغییر داشته باشند.

مشخص کردن خواسته‌های خود

اول باید مشخص کنید که دقیقاً چه می‌خواهید یعنی:

  • حس شما نسبت به پول چیست؟
  • آیا کار می‌کنید که صرفاً پول دربیاورید یا کار می‌کنید که هم پول دربیاورید و هم از انجام آن لذت ببرید؟
  • چقدر دوست دارید روی پای خودتان بایستید و برای کسب درآمد متکی به دیگران، سازمان‌ها و ادارات خاصی نباشید؟
  • آیا میزان استقلال کاری برای شما مهم است؟
  • آیا آزادی عمل را دوست دارید؟
  • آیا مسئولیت کارهایتان را خود به عهده می‌گیرید؟
  • آیا در صورت شکست ناامید می‌شود و قید همه چیز را می‌زنید و یا این که محکم‌تر و استوارتر از قبل بلند می‌شوید و با امید به راه خود ادامه می‌دهید؟
  • و سوال‌هایی از این دست که باید با پاسخگویی به آن‌ها تکلیف خود را به طور کامل مشخص کنید. بعد که به سوال‌های فوق پاسخ دادید و به این نتیجه رسیدید که توانایی راه اندازی یک کسب و کار را به طور مستقل دارید و می‌توانید خالق راهی برای پاسخ به سوال از چه راهی پول دربیاریم به روش زیر عمل کنید:

تهیه لیست از کارهایی که علاقه داریم

برای اینکه پاسخ سوال از چه راهی پول دربیاریم ابتدا بایدر جدولی تهیه کنید. کارهای مورد علاقه خود را به ترتیب در آن یادداشت نمایید. کاری که الان مشغول به انجام آن هستید را نباید وارد این لیست کنید. چرا که شما می‌خواهید در کنار کار فعلی‌تان به کار دیگری مشغول شوید که رئیس و کارگرش خودتان هستید و دوست دارید راهی برای کسب درآمد باشد. برای درک بهتر این مطلب گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

از چه راهی پول دربیاریم
راه‌های کسب درآمد

نویسندگی

  • تولید محتوا برای سایت‌های مختلف
  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
  • نوشتن داستان‌های کوتاه و نشر آن در وبلاگ. چنانچه وبلاگ شما پر بازدید باشد می‌توانید بعدها از طریق تبلیغات و غیره درآمد کسب کنید.

عکاسی

  • عکاسی از عروسی‌ها: می‌توانید به چند آتلیه مراجعه کرده و نمونه کارهای خود را نشان دهید.
  • عکاسی را به هنرجوهای علاقه‌مند به عکاسی بیاموزید.
  • نمایشگاهی از کارهای خود برگزار کنید.
  • در سبکهای مختلف عکاسی کنید و نمونه کارهای خود را به کسانی که در آن سبک فعال هستند نشان دهید. مثلاً یک عکس خبری بگیرید و آن را به سردیبر یک روزنامه و یا مجله نشان دهید و غیره.

معلمی

  • جزوه آموزشی بنویسید و آن‌ها را به فروش برسانید.
  • سایت آموزشی راه اندازی کنید.

کتابداری

در منزل خود کتابخانه کوچکی دایر کنید و کتاب‌های خود را در مقابل مبلغی معین به امانت بدهید. البته می‌توانید یک کافه کتاب راه اندازی کنید و از مادر، همسر، خواهر و یا هر کسی که می‌تواند بخواهید شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خانگی درست کند. اینجاست که با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم کتاب به امانت می‌دهید و هم خوراکی‌های خود را به فروش می‌رسانید. همچنین می‌توانید در زمینه کتاب مشاوره ‌دهید.

گردشگری

  • سایتی طراحی کنید و در آن مکان‌های دیدنی شهر و یا کشور خود را معرفی نمایید. این کار با طراحی یک وبلاگ هم قابل انجام است.
  • راهنمای تور گردشگری باشید.
  • غذاهای محلی درست کنید و آن‌ها را به گردشگران بفروشید البته با کسب مجوزهای لازم.
  • اگر خانه شما بزرگ است می‌توانید بخشی از آن را به گردشگران اختصاص داده و آن را تبدیل به اقامتگاه نمایید.

آشپزی

  • غذاها، شیرینی‌ها و خوراکی‌های خانگی درست کنید و به فروش برسانید البته با کسب مجوزهای لازم.
  • برای سایت‌های مختلف دستور پخت بنویسید.
  • از غذاهای خود عکس بیاندازید و آنها را در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام، اینستا گرام و غیره نشر دهید.

هر موردی که در بالا معرفی شد که نشان از حوزه علاقه‌مندی شما دارد می‌تواند به عنوان پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم باشد.

تهیه لیستی از کارهای علاقه مندی
تهیه لیستی از کارهای علاقه مندی

عدم گشترش موارد علاقه مندی تا رسیدن به نتیجه خوب

در رابطه با سوال از چه راهی پول دربیاریم باید توجه کنیم که ممکن است چنان از طریق جدول علاقه‌مندی‌های خود درآمد کسب کنید که بخواهید وسط‌های راه آن را گسترش دهید. اما پیشنهاد ما به شما این است که هرگز این کار را تا رسیدن به یک نتیجه بهتر و مطلوب‌تر نکنید. بهتر است پروژه‌ها را یکی یکی انجام دهید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

ثابت قدم بودن

در حین راه ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید، ممکن است بارها شکست بخورید و کسی از شما عکس‌هایتان، جزوه‌هایتان، کتابهایتان و غیره را نخرد. در این صورت هیچ نگرانی‌ای به دل خود راه ندهید و با انگیزه‌تر قدم بردارید. اتفاقاً شکست باعث می‌شود شما بیشتر تلاش کنید. کارهایتان را با کیفیت‌تر کنید، اگر به تغییر نیاز داشتند تغییرشان دهید، کمی چاشنی متفاوت بودن را به آن‌ها بیافزایید تا مشتری‌ها خود به دنبال کارهای شما باشند نه شما به دنبال آن‌ها.

نکات مهم در مورد علاقه‌مندی‌ها برای رسدن به پاسخ از چه راهی پول دربیاریم

گاهی لازم است در ابتدای کار و برای تبلیغ خود از درآمدهای بالا صرف نظر کنید. پس در ابتدا، کارهای خود را ارزان‌تر ولی با کیفیت‌تر عرضه کنید. مشتریان که با شما و کارهای شما آشنا شدند و به آن‌ها تعلق خاطر پیدا کردند بعدها حاضر خواهند بود کارهای شما را با هر قیمتی که باشد بخرند. البته وقتی به این مرحله رسیدید با انصاف برخورد کنید.

در این راه از خانواده، دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. مثلاً ممکن است خواهرتان طراحی سایت بلد باشد، پس می‌توانید از او در هنگام طراحی سایت کمک بگیرید یا مثلاً مادرتان در تهیه شیرینی‌های خانگی دستی بر آتش دارد. در این صورت می‌توانید از او بخواهید برای کافه کتاب شما شیرینی‌های خوشمزه درست کند و غیره.

برای این که بتوانید به لیست علاقه‌مندی‌های خود جامعه عمل بپوشانید باید خوش بین باشید، با انگیزه باشید، پشتکار داشته باشید، از مهارت عملی برخوردار باشید، تفکر انتقادی داشته باشید و اهل مذاکره و برقراری ارتباط با دیگران باشید. ممکن است در بین گفت و گو با افراد حرفی به میان بیاید که جرقه اولیه برای ایجاد کاری پر سود و پردرآمد باشد. پس گفت و گو با افراد را هرگز از دست ندهید. برای این که راه خود را بسازید نیازمند یادگیری مداوم و مستمر هستید. پس بیاموزید و هرگز از آموختن غافل نشوید. آموختن دریچه‌ی تازه‌ای به روی شما باز می‌کند که پر است از چالش‌ها، فرصتها و تغییرات شگفت انگیز و جالب.

توجه به کار خود جهت پیشرفت

یکی از نکاتی که باید پیرامون سوال از چه راهی پول دربیاریم به آن توجه کنیم این است که هرگز نخواهید که در کسب و کار خود کس دیگری را از دور خارج کنید. همیشه آنچه که ایمان دارید و می‌دانید که درست است را انجام دهید. راه خود را در پیش بگیرید و به جای این که حواس خود را به دیگران و کارهایشان معطوف کنید به خود و کارهای خود معطوف کنید تا پیشرفت کنید. کار خود را به دوستان و آشنایان خود تبلیغ کنید و از آن‌ها بخواهید آن‌ها نیز کار شما را به دوستان و آشنایان خود و آن‌ها هم به دوستان و آشنایانشان تبلیغ کنند. به ترتیب افراد دست در دست هم می‌دهند و شما و کارهایتان را به صورت زنجیره وار به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند و این یعنی تبلیغ کارهای شما و بازاریابی برای آن‌ها.

برای هر کاری که می‌خواهید انجام دهید مکان مناسب آن را پیدا کنید تا حواستان پرت نشود. بدون شک شما برای پخت غذای خانگی باید در آشپزخانه باشید چرا که بهترین مکان برای تهیه یک غذای خانگی خوشمزه است که تمامی امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حساب برای نوشتن یک وبلاگ بهتر است در یک مکان آرام مثل کتابخانه قرار بگیرید. بنابراین سعی کنید فعالیت‌های خود را دسته بندی نماید و مکان مناسب برای انجام هر یک را شناسایی کرده و آنها را در مکان‌های مناسب خود انجام دهید.

راه‌های کسب درآمد
راه‌های کسب درآمد

مثال‌های کاربردی برای پاسخ به سوال از چه راهی پول دربیاریم

حال که با نحوه کار آشنا شدید بهتر است مثال‌های کاربردی زیر را در نظر بگیرید که ممکن است هر کدام جرقه‌ای برای کسب پول و درآمد در ذهن شما ایجاد نماید و پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم باشد:

ساخت وسایل دست ساز پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم

اگر عروسک سازی بلد هستید عروسک درست کنید. اگر در بافت انواع لباس‌های پاییزی و زمستانی مهارت دارید لباس ببافید. اگر عاشق درست کردن وسایل تزئینی با نمد، کاموا، چوب، مروارید و غیره هستید دست به کار شوید و وسایل تزئینی درست کنید. نقاشی روی شیشه، طراحی، گلدوزی، منجوق دوزی، چرم دوزی و هزار کار دیگر که با دستان شما قابل انجام است. شروع کنید و دست به کار شوید. باور کنید به امتحانش می‌ارزد.

خرید کالای دست دوم پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم

امروزه نان در خرید کالاهای بازیافتی و دست دوم است. اگر در این زمینه مهارت دارید و می‌توانید به راحتی ارزش کالاها را تشخیص دهید این کار را شروع کنید و به سودهای کلانی برسید. شاید باورش برای شما سخت باشد ولی از طریق همین جمع آوری کاغذهای باطله، مقواها، کارتون‌ها، جعبه‌های پلاستیکی میوه، ظرف شامپو، بطری‌های پلاستیکی، ضایعات آهن، تیر و تخته‌های مبلمان دست دوم و غیره و فروش آن‌ها بعضی از افراد آنچنان به سودهای زیادی دست یافتند که اصلاً این کار یعنی خرید و فروش کالاهای دست دوم و مواد ضایعاتی را به عنوان کار اصلی خود انتخاب کرده‌اند.

کسب درآمد از علاقه خود

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال از چه راهی پول دربیاریم این است که به علاقه خود توجه کنید. اگر عاشق زیبایی هستید، می‌توانید این علاقه را به راهی برای کسب درآمد تبدیل کنید. مثلاً سفره آرایی و میوه آرایی از هنرهایی هستند که با زیبایی ارتباط تنگاتنگی دارند. می‌توانید در دوره‌های آن‌ها شرکت کنید و بعد از این که مهارت کسب کردید از طریق سفره آرایی و میوه آرایی کردن به دیگران به درآمد برسید.

حتی اگر توان مالی نداشتید و یا اصلاً فرصت شرکت در این کلاس‌ها را نداشتید می‌توانید به سایت‌هایی که سفره آرایی و میوه آرایی را آموزش می‌دهند مراجعه کنید و آموزش‌های لازم را فرا بگیرید. تزیین هندوانه شب یلدا برای نوعروسان، تزیین سفره برای کسانی که مهمان‌های مهم و عزیزی دارند و غیره پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم است.

ارائه خدمات مختلف پاسخی برای سوال از چه راهی پول دربیاریم

این روزها افراد به خاطر مشغله کاری که دارند حاضرند به چیزهایی پول بدهند که قبلاً برای آن‌ها ریالی هم خرج نمی‌کردند. این فرصتها را شناسایی کنید و از آن‌ها به عنوان راهی برای پول درآوردن استفاده کنید. به طور مثال این روزها خانم‌های شاغل گرایش عجیبی به خرید سبزی‌های پاک شده پیدا کرده‌اند. پس این می‌تواند یک فرصت و راهی برای درآوردن پول محسوب شود و یا مراقبت از کودکان و پرستاری از سالمندان که این روزها بسیار رواج پیدا کرده است می‌تواند منبع درآمد برای افرادی باشد که بی‌نهایت صبور هستند و سر و کله زدن با کودکان و سالمندان را دوست دارند. تهیه غذاهای خانگی، ارائه خدمات آرایشگری، مشاوره در زمینه زیبایی و غیره هر کدام به تنهایی سودهای کلانی را نصیب شما خواهند کرد.

ارائه خدمات مختلف
ارائه خدمات مختلف

کشاورزی کردن پاسخ دیگری برای سوال از چه راهی پول دربیاریم

افراد بسیاری هستند که به کار کشاورزی علاقه‌مندند. دولت نیز از این افراد حمایت کرده و تسهیلات مختلفی را در شکل‌ها و قالب‌های متنوع در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. باور کنید برای کشاوزی کردن داشتن یک مرزعه چند هکتاری لازم نیست. شما می‌توانید کار خود را از یک زمین بسیار کوچک شروع کنید و بعد از این که به بازدهی و سود رسیدید کار خود را گسترش دهید. افراد بسیاری حتی از پارکینگ خانه خود به عنوان محلی برای پرورش قارچ استفاده کردند و از این طریق به سودهای کلانی رسیدند.

برخی از خانواده‌ها حتی در باغچه کوچک منزل خود سبزی کاشتند و حداقل مایحتاج مصرفی خود را از طریق آن تامین کرده و پولی که بابت خرید سبزی باید پرداخت می‌کردند را پس انداز کردند. پس باور کنید اگر بخواهید می‌شود. در زمین کوچکی سبزی بکارید، گوجه فرنگی بکارید، تخم آفتابگردان بکارید، خیار بکارید. در زمین کوچک از همین کارهای کوچک بکنید. کم کم که راه و روش کار را فرا گرفتید می‌توانید چیزهای دیگری نیز بکارید. مثلاً گندم بکارید که حتی اگر نتوانستید برای آن مشتری پیدا کنید، دولت آن را از شما می‌خرید چرا که خرید گندم توسط دولت تضمینی است.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال از چه راهی پول دربیاریم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است. در رابطه با این موضوع می‌توانید سایت‌های آموزشی بسازید، در تجارت الکترونیک سرمایه گذاری کنید، مشاوره اینترنتی ارائه دهید، اپلیکیشن بسازید، تولید محتوا کنید، برنامه نویسی کنید و خلاصه هر کاری که در اینترنت قابل انجام است البته کار درست و مشروع را در صورتی که علاقه‌مند به آن هستید انجام دهید.

کسب درآمد از گوشی پاسخ دیگری برای سوال از چه راهی پول دربیاریم

اگر گوشی شما هوشمند است می‌توانید از آن به عنوان راهی برای کسب پول و درآمد استفاده کنید. بدون آنکه به خود زحمت بیرون رفتن از خانه را بدهید. گوشی هوشمند خود را بردارید و برخی از نرم افزارها که به منظور کسب درآمد از طریق تلفن همراه ایجاد شده است را در گوشی خود نصب کنید و صاحب درآمد شوید. برخی از شرکتها به افرادی که از محصولات آن‌ها خرید می‌کنند یا از فروشگاه آن‌ها بازدید می‌نمایند و یا محصولات شرکت را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌نمایند پول پرداخت می‌کنند.

برخی از شرکت‌ها نیز که در زمینه لباس و کفش فعالیت می‌کنند به افرادی که از محصولات آنها خرید می‌کنند و یا محصولاتشان را به دوستان و آشنایان خود معرفی و تبلیغ می‌کنند بن، کارت هدیه رایگان و در بعضی مواقع پول نقد هدیه می‌دهد. شرکت‌هایی نیز وجود دارند که برای رصد سایت‌های خود توسط افراد به آن‌ها دستمزد پرداخت می‌نمایند، شرکت‌هایی که در بورس فعال هستند و یا شرکت‌هایی که برای محصولات خود قیمت لحظه‌ای ارائه می‌دهند از جمله این شرکت‌ها می‌باشند. بنابراین شما می‌توانید از این نوع فرصت‌ها نیز به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده کنید.

 

منبع 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی