کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

در شرایط موجود که یک ویروس تمام اقتصاد جهان را تکان داد، برای اقتصاد کوچک خانواده مان نگران می شویم، فکر میکنیم که چه کارهایی انجام دهیم تا بتوانیم با این شرایط سرمایه مان را حفظ کنیم یا بتوانیم حتی سرمایه گذاری کنیم .

اکثر افراد فکر میکنند با مبلغ های کوچک نمی توان سرمایه گذاری کرد، تصور افراد ناآگاه است که فکر می کنند باید مبلغ بزرگ داشت تا بتوان آینده ای بهتر را ساخت و به عبارتی سرمایه گذاری کرد.

ساختن آینده ای بهتر برای خود و خانواده مان با خرید ملک ، خودرو ، حساب بانکی ، بازنشستگی ووو همه و همه انگیزه هایی هستند که بخواهیم دنبال جواب این سوال مهم باشیم.

در ابتدا تصمیم گرفتن برای هدف سرمایه گذاری بسیار مهم است و بعد زمان آن را مشخص کنیم و در نهایت برنامه ای برای پرداخت منظم و پیگیر، تا به هدف نهایی برسیم .

تا چند سال پیش مردم تنها راه پس انداز یا سرمایه گذاری کردن را نگهداری پول خود در بانک می دانستند چون آگاهی نسبت به روش های دیگر نبود.

حالا با هم پنج مسیر را بررسی میکنیم :

1- شروع یک کسب و کار کوچک (حتی مجازی)

دقیقا این زمان بهترین فرصت برای ثابت کردن شروع کسب و کارهای مجازی با مبلغ کم برای حفظ سرمایه است .

کارآفرینی با سرمایه کم حتی در منزل با خلاقیت و پشتکار ارزشمند است . نمونه و ایده های زیادی وجود دارد تا با گام های درست شروع خوب و پر سودی داشته باشیم از جمله : تولید محتوا – مشاوره های اینترنتی – ترجمه –طراحی و گرافیک – سازندگی طلا و جواهرات – موسیقی –فروش اجناس دست دوم – مدیریت شبکه های اجتماعی – آموزش –انیمشن سازی – بازاریابی – عکاس –مشاور دکوراسیون – آژانس های مسافرتی – رزومه نویسی و و و نمونه های زیادی که نتیجه پرسودی را نشان داده است .

2- یاد گیری یک مهارت جدید

وارن بافت یک جمله معروفی دارد که می گوید " روی خودت سرمایه گذاری کن" این عمیق ترین و ساده ترین جمله ای است که می توان از آن درس بزرگی گرفت و سرمایه ی عظیمی ساخت .

یاد گرفتن یک مهارت بصورت حرفه ای نتیجه ی چند برابری و پرسودی خواهد داشت به طور مثال یک برنامه نویس با یادگیری یک زبان برنامه نویسی می تواند چندین پروژه کاری بیشترانجام دهد. یا یک مربی فوتبال با آموختن تاکتیک‌های جدید می‌تواند موفق‌تر باشد.

مهارت های مثل سخنوری (فن بیان) – تایپ – مذاکره – مدیریت زما ن و و و ... که همه ی این یادگرفتن ها به علاقه و استعداد و شرایط موجود بستگی دارد.

احتمال شکست یادگیری مهارت، صفر و بازدهی آن بعد از بازنشستگی هم وجود دارد و با انتخاب، استمرار در یک مهارت همیشه امکان سرمایه گذاری وجود دارد .

3- شراکت با یک فرد مطمئن

قطعا برای پیدا کردن شریک و شراکت بایدها و نباید هایی وجود دارد . باید توانایی و دانش و ارتباطات شریک کاری خود را سنجید تا برای رشد سریع کار، برنامه ریزی کرد .

انتخاب شریک کاری بر حسب اعتماد یا روابط دوستی و ارزش گذاری نشده ،کاملا اشتباه است .

یک شراکت حرفه ای با رعایت همه اصول میتواند یک کسب و کار را خیلی زود به سود برساند. پس دست به کار شوید محصول یا خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید و کمک شریک مطمئن به نتیجه ی پرسود برسید.

4- سرمایه گذاری های بیمه ای

داشتن یک برنامه ریزی برای آینده برای هر کسی مهمترین گزینه است، بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از راه‌های درست برای داشتن آرامش و حفظ سرمایه در آینده است. با توجه به انواع بیمه عمر بهتر است قبل از انتخاب بیمه نامه برای خود، به بررسی شرایط هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها بپردازید.

بیمه نامه های عمر، هم برای زمان حیات فرد بیمه شده و هم برای زمان فوت وی پوشش‌هایی را ارائه می‌کند که از مهمترین مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که علاوه بر پوشش های بیمه عمر، حق بیمه عمر در پایان قرارداد به همراه سود تضمینی به فرد استفاده کننده پرداخت می‌شود.

بیمه عمر می‌تواند یک انتخاب مناسب برای آرامش در آینده باشد. نکته مهم این است که شما می‌توانید با پس اندازهای کوچک این بیمه نامه را خریداری کرده و سودی که در پایان قرارداد به شما پرداخت می‌شود بسیار بالاتر و ارزنده تر از مجموع مبالغ حق بیمه‌هایی است که در طول چند سال پرداخت کرده‌اید وبعلاوه اینکه به خیال داشتن بیمه ای مطمئن زندگی را با آرامش و آسوده گذراندید و در زمان گرفتاری های مالی و اقتصادی میتواند روی آن حساب کنید .

حفظ سرمایه خود یک سرمایه گذاری است .

5- خرید سهام بورسی

همه ما عموما به دنبال سرمایه گذاری هستیم که سود بیشتری دریافت کنیم با از محل سرمایه گذاری مطمئن باشیم و دیگر اینکه در جریان شفافیت سرمایه گذاری خود باشیم .

خرید سهام بورسی از جمله این انتخاب ها است، با توجه به نوسانات و هیجانات بازار بورس ویزگی هایی مثل سود بیشتر و نقدشوندگی سریع و راحت دارد .

 

منبع

نظرات  (۱)

  • محمد قربانعلی بیک
  • بسیار عالی

    در خصوص کسب و کار مجازی هرچند هم کوچک باشه کاملا موافقم باشما

    پاسخ:
    سلام ...بسیار متشکرم ..
     بله به هر حال باید قبول کرد که وارد دنیای جدیدی شدیم و اکثر  کارها هم دارن آنلاین میشن و اگر به قول شما از همین الان حتی شده یک کسب و کار مجازی کوچیک هم راه بندازیم حداقلش اینه که از بقیه عقب نمیوفتیم

    ممنون  از نظرتون و موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی