کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

کسب و کار در وب سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟ یکی از چالش‌هایی که امروزه بیشتر کسب و کارها و افراد صاحب کسب و کار با آن درگیر هستند و در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این دو حوزه‌ی پر درآمد بپردازیم و ببینیم در واقع کدام یک بهتر است.

سایت یا اینستاگرام ؟

همه‌ی ما تا حدودی با روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنایی داریم و از طرفی می‌دانیم که داشتن یک سایت خوب تا چه حد می‌تواند برای پولساز باشد. در هر حوزه نیز افراد موفقی را می‌شناسیم که به خوبی به درآمدزایی از آن می‌پردازند. اما افراد بسیاری نیز در شروع کار کمی به مشکل می‌خورند و نمی‌دانند کسب و کار خود را در کدام حوزه راه اندازی کنند و شاید بیش از ۷۰ درصد آن‌ها اینستاگرام را به عنوان تنها حوزه‌ی کسب و کار در نظر بگیرند چرا که اغلب معتقدند راه اندازی یک سایت دردسر زیاد دارد و اینستاگرام راحت‌تر است! در ادامه می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سایت یا اینستاگرام ؛ کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

ساخت یک سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

داشتن یک سایت و تبدیل کردن آن به یک سایت فروشگاهی همیشه مزایای خاص خود را دارد. تعداد مخاطبینی که روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند بسیار زیاد است و شما برای راه اندازی کسب و کار خود به عنوان یک سایت می‌توانید از این حجم از مخاطبین استفاده کنید. از طرفی افرادی که در گوگل به جستجوی یک چیزی می‌پردازند، خیلی کم پیش می‌آید که به عنوان یک سرگرمی از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، فردی که در اینترنت به جستجوی یک کالایی میپردازد، به احتمال بسیار زیاد قصد خرید آن را دارد و تنها به خاطر سرگرمی این کار را انجام نداده است. حال بیاییم به صورت کلی و دقیق‌تر به معرفی مزایای ساخت یک سایت بپردازیم که شامل موارد زیر است:

  • کسب و کار شما پایدارتر است.
  • کسب و کار شما معتبرتر است.
  • می‌توانید از مزایای سئو استفاده کنید.
  • می توانید به فروش آنلاین محصولات بپردازید.
  • همیشه می‌توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید.
  • امنیت کسب و کار شما بیشتر است.
  • از تعداد مخاطبین بیشتری می‌توانید استفاده کنید.
  • می‌توانید محصولات خود را دسته بندی کنید.
  • معرفی و بررسی یک محصول در سایت راحت‌تر است.

و بسیاری از مزایای دیگر که هر کدام به تنهایی در رشد و گسترش این حوزه تاثیر به سزایی داشتند. همچنین ابزارهای بسیار زیادی در حوزه‌ی سایت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تحلیل دقیق‌تر سایت خود بپردازید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از سایت خود دریافت کنید.

چرا بسیاری از افراد اینستاگرام به سایت فروشگاهی ترجیح می‌دهند؟

بسیاری از افرادی که اینستاگرام را به عنوان تنها حوزه‌ی کسب و کار خود انتخاب می‌کنند، معتقدند ساخت یک سایت دردسرهای بسیار زیادی دارد و همچنین هزینه‌ی آن بسیار بالا است. اما بدون دانش برنامه نویسی و با کمترین هزینه هم می‌توان یک سایت فروشگاهی پر بازده ایجاد کرد. شما با استفاده از پلتفرم وردپرس می‌توانید یک سایت راه اندازی کنید و اگر در سایت خود نیاز به فروشگاه آنلاین دارید می‌توانید با نصب افزونه ووکامرس بر روی وردپرس خود، یک فروشگاه بروز و قوی داشته باشید.

سرمایه گذاری رایگان گوگل را جدی بگیرید

گوگل و موتور جستجوگر گوگل همان چیزی است که به شما در دیده شدن سایتتان کمک می‌کند. شما می‌توانید با بهینه سازی سایت خود مطابق الگوریتم‌های موتور جستجوگر گوگل، از حجم مخاطبین بیشتری می‌توانید استفاده کنید که در نتیجه به افزایش فروش و رشد برند شما کمک می‌کند. شما با استفاده از سئو می‌توانید از سرمایه گذاری رایگان گوگل استفاده کنید و رتبه‌ی سایت خود در نتایج گوگل را کاهش دهید که این کار تنها با تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبین امکان پذیر است.

حال با در نظر گرفتن تمامی مزایا ساخت یک سایت فروشگاهی، آیا باز هم از اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ پاسخ این سوال بسیار واضح است. امروزه فعالیت بیشتر کسب و کارهای اینترنتی فراتر از ایجاد یک سایت فروشگاهی است و اگر شما بخواهید یک کسب و کار پولساز ایجاد کنید، باید در تمامی حوزه‌ها فعال باشید. به عبارت ساده‌تر تنها سایت کافی نیست. ما تا اینجا به مزایای ساخت سایت اشاره کردیم اما نباید از اینستاگرام نیز غافل شوید.

مزایای کسب و کار در اینستاگرام

برای هر کسب و کاری، داشتن یک سایت فروشگاهی تنها کافی نیست و باید در حوزه‌های دیگر نیز فعال بود. یکی از بهترین حوزه‌هایی که می‌توانید برای رشد برند خود از آن استفاده کنید، اینستاگرام است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر پر بازدیدترین شبکه‌ی اجتماعی در اینترنت است و کاربران زیادی روزانه از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این حجم بالا از کاربران برای فروش بیشتر و رشد برند خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از اینستاگرام کاربران را برای خرید محصولاتتان به سایت خود هدایت کنید. کسب و کار در اینستاگرام در این حد محدود نمی‌شود و به رشد برند شما نیز کمک می‌کند. دیگر مزایای اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • تعداد مخاطبین زیادی را می‌توانید به سایت خود هدایت کنید.
  • سطح تعامل با کاربران بسیار زیاد است.
  • با انتشار محتوای خوب بیشتر دیده می‌شوید.
  • استفاده از تمامی خدمات آن رایگان است.
  • می‌توانید با کاربران تعامل احساسی داشته باشید.

با تمامی مزایایی که درباره‌ی کسب و کار در اینستاگرام به آن اشاره کردیم، می‌توان گفت بهترین مکمل برای هر کسب و کاری، استفاده از اینستاگرام است. اما مکمل بودن آن، به دلیل آسان بودن آن نیست. شما برای برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از اینستاگرام بگیرید، باید به صورت یک حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنید

آیا تنها می‌توان از اینستاگرام برای رشد یک برند استفاده کرد؟

می‌توان گفت بهترین روش فعالیت در اینستاگرام، برای رشد یک برند است و هنگامی که شما یک سایت فروشگاهی نیز داشته باشید، خیلی بهتر می‌توانید از آن نتیجه بگیرید اما راه‌های دیگری نیز برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد که نیازمند  شامل موارد زیر است:

  • با مدیریت چندین پیج در اینستاگرام، به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید.
  • با ساختن یک پیج پر بازده به تبلیغات در ایسنتاگرام بپردازید.
  • می‌توانید محصولات داخل بازار را در پیج خود به فروش برسانید.
  • می‌توانید مخاطبین جدیدی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.(که در بالا درباره‌ی آن صحبت کردیم)

تمامی این روش‌ها، فرصت‌های هستند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید. توانایی و پتانسیل بسیار بالای این حوزه را برای خود و کسب و کارتان جدی بگیرید. اگر شما نیز می‌خواهید از این چهار فرصت درآمدزایی از اینستاگرام آن هم به صورت حرفه‌ای استفاده کنید، .

کسب و کار در سایت یا اینستاگرام ؛ کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در واقع سایت اصلی‌ترین حوزه‌ی کسب و کار شما است و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تنها به جذب مخاطبین بیشتر کمک می‌کند. شما برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رشد بدهید نیاز به سایت و اینستاگرام دارید نه سایت یا اینستاگرام . اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند کسب و کار شما باشد چرا که شما برای فروش محصولات خود و یا بررسی محصولات توسط مخاطبین خود نیاز به یک سایت اینترنتی دارید و اینستاگرام جوابگوی تمامی نیاز شما نخواهد بود اما مهترین حوزه برای جذب مخاطبین بیشتر و برندینگ شما خواهد بود.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی