کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

یک نوشته انگیزشی

 

برای همه ما پیش می آید که روزهایی در دفتر کار خود هستیم ولی احساس بی‌انگیزگی می‌کنیم. ممکن است با کم شدن  انگیزه، احساس ناراحتی کنید و بپرسید شوق، عزم و اراده سابق من کجاست؟ این حس که شما مطابق روزهای معمولی خود نیستید، ناامید کننده است. به خصوص وقتی کارهای مهمی دارید. سرعت، کارآیی و بهره‌وری همان چیزی است که منجر به حرکت می‌شود و وقتی سطح انرژی با آرمان‌هایمان مطابقت ندارد، دچار سرخوردگی می شویم.

داشتن انگیزه در شغل محرکی برای مفید بودن در محیط شغلی ست. وقتی فاقد شور و شوق هستید، یک روز ماندن در دفتر می تواند مانند یک نبرد سخت باشد. رکود طولانی مدت انگیزش کم کم از استرس به‌سوی احساس گناه پیش می‌رود. این تأثیرات منفی روی سلامت شما نیز مشاهده خواهد شد. ممکن است در مراحل خوابیدن مشکل پیدا کنید یا متوجه کاهش توانایی  سطح تمرکز خود شوید. سلامت روان شما نیز از خستگی عاطفی، اضطراب و بدبینی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اما لازم نیست نگران باشید. با کمی کاوش و تأمل می‌توانید به آنچه که انرژی شما را بسیار کاهش می‌دهد، آگاه شوید و خود را از شر اثرات مخرب آن نجات دهید.

بازگشت سریع انگیزه

  1. مشغله کاری

امروز مشغول بودن یک نماد موفقیت در کار است، علامتی که شما در حال درخواست و تقاضا هستید.اما مشغله زیاد و  شبانه روزی می‌تواند منجر به فرسودگی شود. این فکر که مشغله دائمی در کار به شما کمک می‌کند تا حرفه ای پیشرفت کنید، درست نیست. برای جدا کردن خود از دام شلوغی، باید اولویت بندی کنید و کارهای غیر ضروری را حذف کنید. در این صورت این فرصت برایتان پیش می‌آید که  در کارهای واقعا مهم سرمایه‌گذاری کنید.

برای گذر از این مشکل، شروع به خودداری از پذیرفتن مسئولیت هایی کنید که در واقع کار شخص دیگری است. بارها و بارها “نه” گفتن را تمرین کنید. وقتی قبول دارید که کاری را به ثمر برسانید، این کار را با یک قصد روشن انجام دهید. سعی کنید به کلماتی که ادا می‌کنید دقت داشته باشید. برای مثال، بگویید “من انتخاب می‌کنم …” و نه “مجبورم …” ممکن است ساده به نظر برسد، اما سخنان شما واقعیت زندگی شما را به وجود می‌آورد و این تغییر کلامی ظریف باعث استقلال و انتخاب شخصی می‌شود و انگیزه آفرین است

  1. اراده داشته باشید.

یکی از راه‌های داشتن انگیزه در شغل این است که روی ایجاد عادت‌هایی تمرکز کنید که موفقیت شما را تضمین می‌کند. اغلب، شروع هدف بزرگ یا پروژه پیچیده سخت‌ترین قسمت است. هنگامی که واقعاً کار خود را آغاز کردید، کل پروژه بسیار دلهره‌آورتر می‌شود. بنابراین از قبل ایجاد عادات کاری خوب کوچک، به بهره‌وری کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به آنچه می‌خواهید داشته باشید. اضطراب خود را در شروع کار با کم کردن فشار کاری کاهش دهید. برای نمونه اگر شما نویسنده هستید، آغاز کار اغلب سخت است. اما، پس از نوشتن اولین خط، احساس اضطرابتان کم می‌شود. همچنین می‌توانید یک روال گرم کردن برای شروع کار را امتحان کنید. این کار، زنجیره‌ای از رویدادها را تنظیم می‌کند تا داشتن انگیزه در شغل را برایتان به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال، ممکن است یک نشانه مانند دم کردن قهوه صبح خود یا چک کردن ایمیل را که به عنوان انتقال به حالت کار است انجام دهید. بسیاری از کارآفرینانی که با آن ها کار می کنم دوست دارند روز خود را با ۱۰ دقیقه مراقبه شروع کنند. این می تواند یک راه عالی جهت آماده شدن برای شروع روز باشد و ذهن را ترغیب به آغاز کار کند.

فردی با انگیزه روی قله

از نظر عاطفی خسته هستید

اگر احساس می‌کنید که در طول روز کاری خسته هستید، به احتمال زیاد شما جزو ۷۰ درصد افرادی می‌باشید که در دفتر احساس ارتباط عاطفی ضعیف دارند. در هنگام مشخص کردن سد انگیزشی، نیازهای اجتماعی خود را دست کم نگیرید چون این موارد هم می‌توانند برای داشتن انگیزه در شغل موثر باشند. اگر به رده های هرمی «مازلو» دقت کنید. سومین جنبه مهم سلامت روان که پس از نیازهای جسمی و ایمنی نام برده شده است؛ احساس پذیرش و مفید بودن در محل کار برای حفظ انگیزه لازم است.

در حقیقت «ایمنی روانی» مهمترین ویژگی تیم‌های موفق است. گروه‌هایی که با اعتماد بین فردی و احترام متقابل مشخص می شوند نه تنها خوشحال ترند، بلکه تولید کننده‌تر نیز هستند. برای کم کردن فرسودگی هیجانی خود، شروع به برقراری روابط محکم‌تر کاری با همکاران کنید تا برای داشتن انگیزه در شغلتان قدم محکمی برداشته باشید. هیچ کس در بین ما ۱۰۰٪ از زمانش را احساس انگیزه و کارآمدی ندارد، اما اگر بیش از حد این احساس انگیزه‌تان کم شده است؛ باید راهی برای بالارفتن از رکود پیدا کنید. خواندن نکات الهام بخش و توصیه‌های شغلی یک چیز است  اما اقدام کردن برای ایجاد انگیزه فردی در خود موضوع دیگری ست. انجام یک کار برای کاهش دلسردی، پادزهر واقعی برای بهبود روحیه و خارج شدن از یک فرسودگی و ناامیدی تدریجی ست. برای داشتن انگیزه در شغلس این توصیه‌ها را جدی بگیرید.

نظرات  (۱)

چی میگی

پاسخ:
سلام ..خیلی ممنون از نظرت ولی من خیلی چیزا گفتم ..شما کدومو میگی؟؟؟.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی