کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

۵ZMT04MIW6

 

من به چه شغلی علاقه دارم؟

این سوال برای تعداد زیادی از افراد و در زمان های مختلف بوجود می آید .اگر در سنین جوانی هستید و این سوال برای شما پیش آمده بسیار بهتر است  ونشان می دهد که شما از سایرین چند گام جلوتر هستید.شاید این سوال برای یک بازنشسته هم پیش بیاید مهم این است که بعد از ایجاد این سوال شروع به اقدام جهت یافتن پاسخ کنیم.

 

پاسخ من اینست که  با خودآفرینی شغل مورد علاقه را پیدا کنیم.شاید در همین آغاز کار این سوال برای شما پیش بیاید که خودآفرینی چیست؟

 

اغلب ما واژه کارآفرینی را زیاد شنیده ایم ولی خودآفرینی را کمتر ،خودآفرینی یعنی چی؟تفاوت خودآفرینی با کارافرینی چیست؟

این واژه از ترکیب دو کلمه خودشناسی و ارزش(کار)آفرینی ایجاد شده .معنی کارآفرینی یعنی شناخت فرصت ها و افزودن چیزی به جهان که قبلا وجود نداشته و رفع نیاز مردم،به گونه ای که این فرصت شناسی وخلق ارزش همراه با ریسک برای فرد کارآفرین بوده ومردم نیز حاضر باشند برای ارزش خلق شده توسط کارآفرین پول بپردازند.

 خودآفرینی یک مرحله قبل از کارآفرینی ست،یعنی ما قبل از پای گذاشتن در راه کارآفرینی ،کمی درنگ کرده و به خودمان وتوانایی هایمان فکر کنیم اینکه در کوله بار خود چه چیزهایی داریم وآیا مناسب کارافرینی هستیم و دوم اینکه چه میزان با مسیر پیش رو آشنا هستیم.

 

 

آیا می توانیم سختی ها ومشقات مسیر کارآفرینی را تحمل کنیم؟

آیا شخصیت ما مناسب کارآفرینی ست یا کارمندی؟

به جای اینکه بدون تحقیق وآموزش وشناخت خودمان قدم برداریم ،قدری تامل کرده و با شناختی که از کارآفرینان و کارآفرینی پیدا می کنیم آگاهانه تر اقدام کنیم.

شاید متوجه شویم که نیاز به آموزش هایی داریم که در دوران تحصیل راجع به آنها چیزی نیاموخته ایم.خودمان ونقاط قوت وضعف مان رابیشتر بشناسیم و در همین حین بدانیم که شغل یا کسب وکار مورد علاقه ما چیست.

خودافرینی یعنی کاوش و شناخت بیشتر خود و شناخت بیشتر مسیر ارزش آفرینی

 

 

 

چرا مطالعه این مطلب نظر شما را جلب کرد؟

چرا با دیدن تیتر این متن کنجکاو شدید تا آن را بخوانید؟

احتمالا یا در حال تحصیل هستید و از همین دوران دانشجویی به آینده کاری خود فکر می کنید یا کارمند هستید و از شغل  فعلی تان راضی نیستید.

شاید  شغل قبلی را ترک کرده اید و بیکار هستید و در جستجوی شغل و تمایل دارید ترجیحا شغل آینده  شغلی باشد که مورد علاقه تان باشد.

شاید هم در رویای راه اندازی کسب وکار خودتان هستید؟

به هر دلیلی که باشد از اینکه ارزشمندترین دارای یعنی وقت تان را برای مطالعه این متن اختصاص داده اید سپاسگزاریم.

خلق و راه اندازی کسب وکار وشغل مورد علاقه از دغدغه هایی بود که از چند سال پیش ذهن من را به خودش مشغول کرده بود ،یعنی به رشته تحصیلی که خوانده بودم شک کردم،به شغل کارمندی ام شک کردم و خودآفرینی هم حاصل این شک بود.

پس از بررسی ومطالعات فراوان متوجه یک ضعف بزرگ در سیستم آموزشی کشور شدم وآن ضعف این است که به من در دوران تحصیل یاد نمی دهند که چگونه ازتوانایی ها واستعدادهای خودم اگاه شوم.به من یاد نمی دهند در زمان های حساس زندگی مثل انتخاب شغل یا انتخاب رشته بر چه اساسی اقدام کنم.

حاصل این آموزش ندادن هم می شود جامعه های بزرگ از افراد مدرک بدست فاقد مهارت ،افرادی که عناوین زیادی قبل از اسم شان را یدک می کشند ولی عملا در بازار کار قادر به انجام کوچکترین فعالیت هم نیستند.

اما راهکار چیست؟

خودآفرینی راهکاریست که من به شما پیشنهاد می دهم.در هر شرایط سنی که هستید سعی کنید خودتان یعنی استعدادها،توانایی ها ونقاط ضعف،علاقه مندی ها،مهارت ها و تخصص هایتان را بشناسید.اینکه در چه زمینه هایی ضعف دارید ونیاز به امئوزش دارید.کدام مسیر شغلی مناسب شماست وشغل مورد علاقه تان چه شغلی ست.من پس از خودافرینی،متوجه شدم که به فعالیت  در زمینه آموزش وتولید محتوا علاقه دارم واکنون با عشق ساعات زیادی را به اینکار اختصاص می دهم.

 

منبع 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی