کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

با توجه به مسائل گوناگونی که جهان با آن روبه‌روست، امروزه بیش از پیش نیاز به وجود ابر قهرمانان احساس می‌شود. تمایل به جستجوی قهرمانان از سطح زندگی شخصی فراتر رفته و در تجارت و کسب‌وکار هم احساس می‌شود. به عنوان مثال شرکت‌های امروزی به دنبال یافتن قهرمانی برای حفظ قدرت یا رها شدن از مشکلات و دردسرهای گوناگون هستند.

در داخل شرکت‌ها‌، فرصت برای نقش افرینی قهرمانان بسیار است. هر یک از بخش‌های شرکت می‌تواند قهرمانی داشته باشد که ان بخش از کسب و کار را به سمت و سوی بهتری سوق دهد.  

به نظر می‌رسد کارآفرینان سازمانی همان قهرمانانی هستند که می‌توانند شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف را گرد هم آورند و در صنعت خود تغییراتی ایجاد کنند. کارآفرین هوشمند می‌خواهد کسب و کار را به درجه ‌ای از نوآوری برساند تا مزیت رقابتی را تجربه کند. این طرز تفکر اکنون در نحوه عملکرد کارکنان در بسیاری از محیط‌های کاری قابل رویت است.

شما می‌توانید به عنوان کارمند کارتان را به بهترین نحو انجام دهید و بابت آن پاداش هم دریافت کنید، اما پیشرفت و توسعه در شرکتی که خود مالک آن هستید یا کسب و کاری که خودتان آن را راه‌اندازی کردید به درک درستی از مفهوم قهرمان بودن نیاز دارد.

 

«دنیای امروز بیش از پیش به وجود قهرمانان نیاز دارد. »

 

اما چگونه می توانید در دنیای کسب و کار تبدیل به یک قهرمان شوید؟

برای اینکه به‌عنوان قهرمان کسب‌وکار خود باشید، باید نگاهی به عملکرد «اینفلوئنسرها» داشته باشید. اینفلوئنسرها یا همان تأثیرگذاران افرادی هستند که دانش، ایده‌ها و انگیزه‌های خود را به نحوی اثربخش با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند تا مخاطبان یا جامعه ای که آنها را دنبال می‌کنند، بتوانند این اطلاعات را بیشتر انتشار دهند.

در نتیجه باید در کاری که انجام می‌دهید خوب عمل کنید، اما موفقیت خود را به شکلی که دیگران بتوانند از آن بیاموزند، در اختیار افراد قرار دهید نه اینکه از سر غرور و نخوت موفقیت‌تان را برای خود محصور کنید.

اگر شما متخصص بازاریابی یا فناوری هستید، باید بتوانید نمونه‌های خوبی از موفقیت در حوزه خودتان داشته باشید. اگر یک نهاد غیر انتفاعی را مدیریت می‌کنید، دستاوردهای شما همان چیزی است که مردم می‌خواهند با تکیه به آن از شما پیروی کنند.

بنابراین، بیایید فرض کنیم، در کاری که انجام می‌دهید، عالی هستید. در قدم بعدی که به عنوان یک قهرمان باید آن را درک کنید، اشتیاق کمک کردن به افراد، آن هم از طریق دستاوردها و موفقیت‌های‌تان است.

چگونه می توانید قهرمان دنیای کسب و‌کار باشید؟

تأثیرگذاران بزرگی که عملکرد آنها خیره کننده است، کسانی هستند که به اشتیاق‌شان برای کمک به دیگران در انتقال دانسته‌ها و تجربیات‌شان عمل می‌کنند. اگر باور دارید که می‌توانید تفاوت ایجاد کنید، باید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر به قهرمانان داستان‌ها نگاه کنید، می‌بینید آنها دستاوردهایی دارند که می‌تواند به دیگران کمک کند. آن‌ها تجربیات‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. هرکس که خود را قهرمان حرفه‌ی خود می‌داند، حتما تجربیات و دستاوردهایی دارد که ‌بتواند آن را به دیگران هدیه دهد..

در واقع فرایندی وجود دارد که هرکس با دنبال کردن آن می‌تواند رهبر بهتری باشد. کانال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن برای انتقال پیام خود و به دست آوردن مخاطبان بیشتر استفاده کرد.

با کمی تلاش، می‌توانید پیروانی را پرورش دهید که پیام شما را منعکس کنند و به دیگران بگویند شما چه کسی هستید و چه حرفی برای گفتن دارید.

بعضی، قهرمان به دنیا می‌آیند اما بعضی دیگر ویژگی‌های قهرمانان را در خود پرورش می‌دهند. بسته به حرفه یا رویایی که برای آینده دارید، هرگاه احساس کردید تجربیاتی دارید که می‌تواند به نفع دیگران باشد آن را پنهان نکنید. دنیای امروز بیش از پیش به وجود قهرمانان نیاز دارد. افراد زیادی هستند که به دنبال راهنما می‌گردند. شما می‌توانید یک راهنمای قهرمان باشید.

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

منبع 

نظرات  (۲)

  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    مطالبت رو می خوانم. 

    از پاسخ من ناراحت نشده باشی. حرف میزنیم دعوا که نمی کنیم.

     

    حالا یک وب جداگانه دارم درست می‌کنم ، بعدا آدرسش میدم ، پربازدید میشه مطمئنم ، راهی بگو بالاخره نادید نمی گیرم و پشت هم هستیم. 

     

    حالا تا آن موقع. 

    فعلا ، اول راهه. 

    تا وقت خودش.

     

    ناراحت نشده باشید. 

    پاسخ:
    +سلام خدمت جناب ارشادی عزیز  .نه قربان چرا ناراحت بشم .منتها فرصت نکردم مجددا براتون بنویسم .

    +بله که کمک میکنم.انشالله بسیار پر بازدید خواهد شد 

    +.بنده هم محتواهای شما رو دنبال میکنم

    + ..هنوز اول راهه تا موفقیت مونده ..ولی انشالله زود اتفاق می افته..

    راستش با «قهرمان بازی» موافق نیستم اما مفهوم قهرمانی موافقم ... :) ... خیلی زیباست و خیلی مهم ...

    + این که آدم چیزی داشته باشه و به بقیه هدیه بده ... به نظرم ... خیلی خیلی خیلی زیباست ...

    + امیدوارم کسایی که دنبال موفق بودن هستن ... دنبال قهرمان بازی نرن و دنبال این باشن که همه یه روزی قهرمان زندگیشون بشن ...

    + مثل شما که با انتشار دانشتون ... قهرمان خواننده‌های این وبلاگ هستین :)

    + مرسی بابت به اشتراک گذاری ...

    پاسخ:
    + بله حق باشماست و من هم به طور کل با مفهوم قهرمانی موافقم 

    +و این که هدیه دادن اندیشه  ها و دانسته های خوب و مفید به دیگران  به نظرم زیبا ترین کاریه که یک فرد میتونه در زندگیش انجام بده

    + متاسفانه الان این قهرمان بازیا خیلی مد شده ولی خب منم  آرزو میکنم که هدفه مهم تر بشه و هرکسی قهرمان زندگی خودش باشه نه فضای مجازی و...

    +شما لطف دارید اما من واقعا کاره خاصی انجام نمیدم .زحمت مقالات رو کسای دیگه ای میکشن  و من فقط مطالعه میکنم و اونایی که به نظرم بهتر میان رو با اندکی تصرف اینجا به اشتراک میزارم.

    +مرسی بابت نظر و همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی