کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

برای شروع یک کسب‌و‌کار ابتدا باید مفهوم «برنده شدن» را بدانید. برای اینکه موفق شوید باید به ایده‌های زیادی فکر کنید و با استفاده از راه‌های مختلف، ایده‌های جدیدی در ذهن خود ایجاد کنید.

هشت تکنیک زیر در یافتن یک اید‌ه‌ی خلاقانه‌ به شما کمک می‌کنند:

1 .از خودتان بپرسید گام بعدی چیست؟

معمولا ایده‌های موفق کسب و کار در رتبه‌های بالا قرار دارند. به روندها و تکنولوژی‌های برتر فکر کرده و ببینید که چطور می‌توانید خودتان را به آن سطح برسانید. مثلا به نوآوری‌های مربوط به سیستم‌های خانگی مثل تلویزیون‌های جدید شرکت اپل فکر کنید و بررسی کنید که آنها از چه روش‌های جدیدی برای سرگرم کردن شما در منزلتان استفاده کرده‌اند؟

2 .برای رفع نگرانی‌های خود، کاری انجام دهید.

وقتی یکی از دانشجویان به خاطر هزینه‌ی بالای کتاب‌های درسی قادر به خرید آنها نبود، تصمیم گرفت یک سایت ایجاد کرده و در آنجا کتاب‌های درسی را با تخفیف 60 درصد اجاره دهد.

فقط باید دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را شناسایی کرده و ببینید چه چیزهایی در زندگی باعث سرخوردگی و ناراحتی شما شده‌اند، و سپس برای رفع آنها یک ایده‌ طرح کرده و کسب و کار خود را بر اساس آن ایده راه‌اندازی نمایید.

3 .شکاف‌ها را پیدا کرده و سعی کنید آنها را پر کنید.

قرار نیست با ایده‌ی کسب و کار خود چیزی را که وجود دارد دوباره اختراع کنید. در این صورت دوباره‌کاری می‌شود. در عوض اطراف خود نگاه کرده و ببینید که در یک صنعت چه کمبودها و شکاف‌هایی وجود دارد و سپس سعی کنید این کمبودها را برطرف کرده و شکاف‌ها را پر کنید.

4 .مهارت‌های خود را در یک حوزه‌ی کاملا جدید به کار ببرید.

مهارت‌های خود را در نظر گرفته و ببینید که چطور می‌توانید از این توانایی‌های خود در یک عرصه‌ی جدید به طور مفید استفاده کنید.

ایده کسب و کار خود را چگونه بیابیم؟

5 .دسته‌ای را انتخاب کنید که از نوآوری‌های اخیر در آن استفاده نشده است.

وقتی می‌خواهید ایده‌ای طرح کنید، بازارهایی را شناسایی نمایید که فاقد بسیاری از نوآوری‌های اخیر می‌باشند. مثلا شرکت‌ها نیاز دارند اطلاعات بیشتری را در مورد یک دارو اعلام کنند. به همین منظور می‌توانید از یک برچسب اضافی برای درج جزئیات استفاده کنید.

6 .نسخه‌ی ارزان‌تری از محصولات موجود را تولید کنید.

برخی شرکت‌ها معمولا در آغاز کار خود محصولات موجود را با قیمت‌ کمتر به مشتریان عرضه می‌کنند.

7 .با خریداران صحبت کنید.

برای اینکه ایده‌ی شما نیاز مردم را برطرف کند،‌ بهترین راه این است که با خریداران صحبت کنید. مثلا اگر به تجارت الکترونیک علاقه دارید یک نظرسنجی آنلاین به مشتریان بالقوه ارسال کرده و از علایق و نیازهای آنها مطلع گردید.

8 .چند محصول را با هم ترکیب کنید.

گاهی با ترکیب چند محصول و تولید یک محصول جدید ممکن است ایده‌های جدیدی به ذهنتان برسد. یادتان باشد که ممکن است بعضی از این ایده‌ها وحشتناک باشند، ولی گاهی هم از میان آنها یک ایده‌ی عالی بیرون می‌آید.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی